Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Paspoort en identiteitskaart

    Een paspoort vraagt u aan bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt bij de aanvraag en haalt het na 6 werkdagen persoonlijk af bij balie.

  • Aangifte van overlijden

    U moet binnen 6 dagen na het overlijden aangifte doen in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal zorgt de uitvaartverzorger hiervoor.

  • Geboorteaangifte doen

    Is uw kind in Zwijndrecht geboren? Dan geeft u de geboorte van uw kind digitaal aan. Of u maakt een afspraak in de Gemeentewinkel.

  • Briefadres aanvragen

    Een briefadres is een adres waarop de overheid uw post laat bezorgen. De persoon waarbij u briefadres heeft, zorgt ervoor dat uw post bij u komt.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Voor een nieuwe baan vraagt de werkgever vaak om een verklaring omtrent het gedrag (VOG). Deze verklaring noemen we ook wel 'Bewijs van goed gedrag'.

  • Echtscheiding inschrijven

    Als u wilt scheiden, heeft u een advocaat of procureur nodig. Deze dient voor u een echtscheidingsverzoek bij de rechtbank in. Zodra de procedure is afgerond stuurt uw advocaat de stukken naar de gemeente om de echtscheiding in te laten schrijven in het register van de burgerlijke stand.

  • Legalisatie handtekening

    Op sommige documenten moet u een gelegaliseerde handtekening zetten. Dat betekent dat degene die het document ontvangt, zeker weet dat u het document zelf heeft ondertekend. U kunt uw handtekening bij de gemeente laten legaliseren. Hiervoor zet u bij de gemeente uw handtekening op het document en toont u een identiteitsbewijs.

  • Adresonderzoek

    Verloop adresonderzoek De gemeente onderzoekt waar de persoon echt woont. Deze persoon wordt ingeschreven op het nieuwe adres of uitgeschreven op het oude adres. Als deze persoon wordt uitgeschreven op uw adres, ontvangen alle overheidsinstanties hiervan bericht.