Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten
- Legaliseren handtekening
Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2023-12-20
- Geboorteaangifte
U moet de geboorte van uw kind, binnen drie dagen na de geboorte, aangeven bij de Burgerlijke Stand in de gemeente waar het kind geboren is. In gemeente Oude IJsselstreek is het mogelijk om online de geboorteaangifte te doen. Daarvoor hoeft u de deur niet uit.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2023-12-15
- Attestatie de vita (internationale akte)
Een attestatie de vita is een internationale schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen daar om vragen. Staat u in Oude IJsselstreek ingeschreven? Vraag dit bewijs dan bij ons aan.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2023-12-20
- Adresonderzoek
Staat iemand op uw adres ingeschreven maar woont die persoon er niet meer? Dan kunt u bij Publiekszaken een adresonderzoek aanvragen. De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat vermeld. U kunt een adresonderzoek online aanvragen. Na ontvangst van uw aanvraag nemen wij uw verzoek in behandeling.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2024-02-08
- Paspoort aanvragen
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor uw kinderen, zij moeten zelf bij de aanvraag en het ophalen aanwezig zijn. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij aanvraag. Het paspoort ligt na circa zes werkdagen voor u klaar. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2024-08-01
- Bewijs van in leven zijn
Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn aanvragen.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2023-12-20
- Verhuizen / Inschrijven in Oude IJsselstreek
Verhuist u naar of binnen Oude IJsselstreek? Meld dit dan bij de gemeente Oude IJsselstreek. Verhuist u van Oude IJsselstreek naar een andere gemeente? Dan meldt u dat in de nieuwe gemeente. U wordt dan automatisch bij gemeente Oude IJsselstreek uitgeschreven.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2023-12-04
- Identiteitskaart aanvragen
Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor uw kinderen, zij moeten zelf bij de aanvraag en het ophalen aanwezig zijn. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij aanvraag. De identiteitskaart ligt na circa zes werkdagen voor u klaar. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2024-08-01
- Zakenpaspoort
Als u veel reist en vaak een visum nodig heeft, kunt u ook een zakenpaspoort aanvragen. Dit is een dikker paspoort met 66 pagina's in plaats van 34 pagina's. U kunt alleen op afspraak een aanvraag doen. Afhalen kan wel zonder afspraak.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2024-08-01
- Tweede Paspoort
De gemeente verstrekt op verzoek een tweede paspoort aan mensen die vaak in het buitenland moeten zijn. Het kan voorkomen dat in uw eerste paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dat kan problemen opleveren bij de toelating tot die landen. Een tweede paspoort kan dan uitkomst bieden. Een tweede paspoort kan ook nodig zijn als u regelmatig dringend moet reizen naar landen waar een visum voor verplicht is. Bijvoorbeeld als uw paspoort al bij een ambassade is voor het aanvragen van een visum. U kunt dan met het tweede paspoort een visum aanvragen voor een ander land. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig.
- Bron: Oude IJsselstreek (Gemeente)
- 2024-02-13
- 1