Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Aangifte van overlijden

    Als iemand is overleden, moet dat gemeld worden aan de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden. Meestal regelt de uitvaartondernemer dit.

  • Paspoort aanvragen en ophalen

    U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak daarvoor een afspraak. Na 6 werkdagen kunt u uw nieuwe paspoort ophalen.

  • Akte Burgerlijke stand

    Een afschrift of een uittreksel uit de Burgerlijke Stand vraagt u aan bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.

  • Achternaam kind kiezen

    Ouders kunnen bij de geboorte van het eerste kind een keuze maken voor de achternaam van de de moeder of duo-ouder, of kiezen voor een dubbele achternaam.

  • Overlijdensakte

    Een overlijdensakte is een officieel document waarin staat dat iemand is overleden.

  • Aanvragen Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. Maak daarvoor een afspraak. Na 6 werkdagen kunt u uw nieuwe identiteitskaart ophalen.

  • Geboorteakte

    Een geboorteakte vraagt u aan in de gemeente waar u bent geboren.

  • Aangifte levenloos geboren kind

    Als ouder wilt u graag volwaardige erkenning voor uw kindje dat vóór, tijdens of kort na de bevalling is overleden. Daar heeft de gemeente gelukkig een mogelijkheid voor. Hieronder leest u daar meer over.

  • Geboorteaangifte

    Aangifte van uw geboren kind doet u binnen 3 dagen na de geboortedag in de gemeente waar uw kind is geboren.

  • Attestatie de vita (bewijs van in leven zijn)

    Een attestatie de vita is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent op het moment van afgifte. U kunt dit bewijs alleen aanvragen in de gemeente waar u woont.