Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten
- Uitgifte pachtgronden
Op deze pagina kunt u meer lezen over pachtgronden binnen de gemeente Tynaarlo.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-06
- Paspoort
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor jongeren tot 18 jaar 5 jaar.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- ID-kaart
Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig, een ID-kaart voor jongeren (tot 18 jaar) is 5 jaar geldig.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Uittreksel Basisregistratie Personen
Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Tynaarlo woont? Vraag dan een uittreksel aan uit de basisregistratie personen (BRP). Op het standaarduittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Alcoholwetvergunning
Als ondernemer van een horecabedrijf, kantine, bedrijfsrestaurant of slijterij moet u in het bezit zijn van een alcoholwetvergunning om alcoholische dranken te verkopen. Deze vergunning vraagt u aan in het gemeentehuis. U kunt daarvoor een afspraak maken. Neem de ingevulde aanvraagformulieren mee.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-06
- Achternaam kiezen voor uw kind
U en uw partner mogen zelf kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt. U kiest de achternaam vóór de geboorte of bij de aangifte van de geboorte. U regelt de naamskeuze persoonlijk bij de gemeente.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Adresonderzoek
Het juiste woonadres is van groot belang. Alle overheidsdiensten gebruiken daarvoor de Basisregistratie Personen (BRP). De gemeente houdt deze registratie bij. Zorg, onderwijs, politie, brandweer, sociale dienst, belastingen: overal speelt uw adres een bepalende rol.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-09
- Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita
Een 'bewijs van in leven zijn' of 'attestatie de vita', is het schriftelijke bewijs van ons als gemeente dat u in leven bent op het moment dat wij het bewijs afgeven. Een bewijs van in leven zijn kunt u direct via deze website aanvragen. U krijgt het dan binnen drie werkdagen thuis gestuurd. Een attestatie de vita is voor gebruik in het buitenland. Dit document moet u persoonlijk aan de balie aanvragen.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Bewijs van Nederlanderschap
Er zijn momenten waarop u moet bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u naar het buitenland verhuist of als u solliciteert naar een baan in het openbaar bestuur. U heeft dan een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit kunt u digitaal aanvragen. U krijgt het uittreksel binnen drie werkdagen thuisgestuurd.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Verhuizen naar het buitenland (emigratie)
Gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland, dan moet u zich uitschrijven bij de gemeente. U kunt uw verhuizing naar het buitenland digitaal, schriftelijk of persoonlijk aan de balie aan ons doorgeven. U wordt dan uitgeschreven van uw adres. Wij geven uw vertrek ook door aan andere overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en uw pensioenfonds.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13