Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Bewijs van in leven zijn

    Heeft u een bewijs nodig voor een pensioenfonds of andere uitkerende instantie dat u in leven bent? Dit vraagt u aan bij de gemeente. Aanvragen Een bewijs van in leven zijn vraagt u alleen voor uzelf aan.  Bewijs van in leven zijn aanvragen (met DigiD) Attestatie de vita Soms vraagt een buitenlands pensioenfonds om een Attestatie de Vita. Dat is een internationale versie van het bewijs van in leven zijn. Maak daarvoor een afspraak in het gemeentehuis. Een attestatie de vita vraagt u persoonlijk aan.  Kosten € 7,50 Gratis als u een bewijs toont dat het voor een pensioenfonds is Aanvragen op het gemeentehuis Vraag het bewijs van in leven zijn aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Het bewijs in het gemeentehuis aanvragen kan ook. Maak hiervoor een afspraak. Neem uw identiteitsbewijs mee en de brief van het pensioenfonds waarin zij aangeven dat zij het bewijs nodig hebben. U krijgt het uittreksel direct mee.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. U kunt een bewijs van Nederlanderschap nodig hebben als u solliciteert op functies bij de overheid. U vraagt het bewijs online aan met uw DigiD bij de gemeente waar u ingeschreven staat in de Basisregistratie Personen (BRP). Bewijs van Nederlanderschap aanvragen (met DigiD)  Kosten € 7,50 Aanvragen op gemeentehuis Het bewijs in het gemeentehuis aanvragen kan ook. Maak hiervoor een afspraak. Neem uw identiteitsbewijs mee. U krijgt het uittreksel direct mee.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Woont u in de gemeente Smallingerland en staat u hier ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP)? En wilt u niet dat de gemeente uw persoonsgegevens aan anderen geeft? Dan kunt u gratis geheimhouding van uw gegevens aanvragen. Dit heet ook wel 'verstrekkingsbeperking'. Meer informatie over geheimhouding van persoonsgegevens vindt u op de website van de Rijksoverheid. U kunt geheimhouding online met DigiD regelen voor uzelf en voor uw kinderen totdat zij meerderjarig zijn. Als u geen geheimhouding meer wilt, kunt u dat zelf stopzetten. Geheimhouding aanvragen of stopzetten (met DigiD) Kosten Geen Verhuizing Verhuist u binnen de gemeente? Of verhuist u naar een andere gemeente? Dan blijft de geheimhouding bestaan. U hoeft de geheimhouding dan niet opnieuw door te geven. 

  • Aangifte overlijden

    Aangifte van overlijden doet u in de gemeente waar de persoon overleden is. Meestal doet de uitvaartverzorger aangifte. Ook een nabestaande kan aangifte doen. Als uitvaartverzorger aangifte doen Als uitvaartverzorger doet u met eHerkenning aangifte van overlijden. U moet als contactpersoon van uw organisatie daarvoor aangemeld zijn bij de gemeente. Let op: Is uw organisatie nog niet aangemeld? Of bent u als contactpersoon niet bekend bij de gemeente? Geef dan de volgende gegevens aan ons door via het algemene contactformulier: naam organisatie, adres, KvK-nummer, contactpersoon, BSN van contactpersoon, e-mailadres, telefoonnummer. Kunt u niet digitaal aangifte doen? Neem dan telefonisch contact met ons op 0512 581 234  Digitaal aangifte overlijden doen (met eHerkenning) Als nabestaande aangifte doen U kunt als nabestaande aangifte doen van overlijden. Bel de gemeente op 0512 581 234 voor het maken van een afspraak op het gemeentehuis. Neem voor de afspraak de volgende documenten mee: Een geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Een doktersverklaring van het overlijden. Kosten Een overlijdensakte kost € 17,10. Dit moet u weten Aangifte van overlijden doet u ruim voor de dag van de begrafenis of crematie. Is de persoon in het buitenland overleden? Dan geeft u dit door aan de woongemeente van de overledene. Hiervoor heeft u een (gelegaliseerde) overlijdensakte nodig uit de plaats waar de persoon is overleden. Begraven of cremeren van de overledene mag niet eerder dan 36 uur en niet later dan 6 werkdagen na de dag van overlijden. Meer informatie over aangeven van overlijden kunt u vinden op Rijksoverheid.nl. Bekijk ook de pagina's Begraven en asbestemmingen en Vergunning gedenkteken graf aanvragen. Aangifte lijkvinding  Is de dag van overlijden niet duidelijk? Dan is er sprake van lijkvinding. Als uitvaartondernemer doet u dan aangifte van lijkvinding. Online aangifte van lijkvinding (met eHerkenning)  Aangifte van levenloos geboren kind Als een kind levenloos geboren is, dan kunt u als uitvaartverzorger hier online aangifte van doen. Online aangifte levenloos geboren kind (met eHerkenning)  Wilt u als ouder zelf aangifte doen? Bel dan de gemeente op 0512 581 234 voor het maken van een afspraak op het gemeentehuis. Meer informatie over het aangeven van een levenloos geboren kind vindt u op Rijksoverheid.nl

  • Verhuizen

    Gaat u verhuizen? Of bent u verhuist? Geef uw verhuizing dan door aan uw (nieuwe) woongemeente. Dat kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. Geeft u uw verhuizing later door? Dan is de datum waarop de gemeente uw verhuisaangifte ontvangt, uw officiële verhuisdatum. Verhuizen binnen of naar Smallingerland Verhuist u binnen of naar gemeente Smallingerland? Geef dit dan online, met uw DigiD, aan ons door. Wij geven uw nieuwe adres door aan overheidsorganisaties zoals de belastingdienst en pensioenfondsen. Verhuizing online doorgeven (met DigiD) Wie mag of moet een verhuizing doorgeven? Personen vanaf 16 jaar of ouder Verhuizing voor een andere persoon doorgeven kan voor een: minderjarig kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent. echtgenoot of geregistreerd partner als u samen naar hetzelfde adres verhuist. meerderjarig kind, als u samen naar hetzelfde adres verhuist. ouder, als u samen naar hetzelfde adres verhuist. persoon die onder curatele staat, als u de curator bent. een meerderjarige die u daarvoor schriftelijk heeft gemachtigd. Gaat u bij iemand inwonen? De persoon die de woning huurt of eigenaar is van de woning bevestigd online uw inwoning met zijn of haar DigiD. Deze mogelijkheidkunt u kiezen als u uw verhuizing online doorgeeft. Verhuizen van Smallingerland naar andere gemeente Verhuist u vanuit Smallingerland naar een andere gemeente? Dan geeft u uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist.  Verhuizing doorgeven op het gemeentehuis U kunt uw verhuizing ook op het gemeentehuis doorgeven. Maak hiervoor een afspraak. Gaat u bij een persoon inwonen? Kom dan samen met de huurder of eigenaar van de woning naar het gemeentehuis. Kosten Het doorgeven van een verhuizing is gratis. Emigreren Kijk op de pagina Emigratie doorgeven als u emigreert. Verhuizen vanuit het buitenland Kijk op de pagina Verhuizen vanuit het buitenland als u vanuit het buitenland in gemeente Smallingerland komt wonen. Verhuizing doorgeven als organisatie U kunt als organisatie met eHerkenning een verhuizing doorgeven voor een inwoner. Heeft u geen eHerkenning? Vraag deze dan eerst aan bij eHerkenning.nl. Daarnaast moet uw organisatie aangemeld zijn bij de gemeente. Is uw organisatie nog niet aangemeld? Vul dan het contactformulier in en stuur de volgende gegevens mee: naam organisatie, adres, KvK-nummer, contactpersoon, e-mailadres, telefoonnummer.  Verhuizing doorgeven als organisatie (met eHerkenning)