Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 10 van 28 resultaten
- Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers
Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-01-02
- Uittreksel of afschrift burgerlijke stand voor ondernemers
Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen. Zoals een geboorteakte, huwelijksakte of overlijdensakte.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-01-02
- Paspoort of identiteitskaart voor kinderen
Het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart voor een kind doet u via de gemeente. Uw kind komt zelf naar het raadhuis voor het aanvragen en ophalen van het document. Minderjarigen hebben tot 12 jaar toestemming van de ouders (of gezaghouders) nodig voor de aanvraag van een identiteitskaart. Bij een paspoort is dat 18 jaar.
Een paspoort of identiteitskaart is een identiteitsbewijs. Iedereen vanaf 14 jaar heeft een paspoort of identiteitskaart nodig om zich in Nederland te identificeren. Het is ook een reisdocument. Een paspoort of identiteitskaart is nodig om naar het buitenland te reizen.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-10-03
- Klein kansspel organiseren
Bij een kansspel spelen de deelnemers om geld of andere prijzen te kunnen winnen. Voorbeelden van kleine kansspelen zijn bingo, kienspel, vogelpiekspel en rad van avontuur. Wilt u een klein kansspel organiseren? Dan moet u dit van tevoren melden bij de gemeente.
Deelnemers van een klein kansspel hebben geen invloed op de uitslag van het spel. Voorbeelden van kleine kansspelen zijn:
- bingo
- kienen
- vogelpiekspel
- rad van avontuur
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-08-18
- Adresonderzoek aanvragen
Een adresonderzoek is een administratief onderzoek. De gemeente onderzoekt of de mensen die ingeschreven staan op het adres daar ook wonen.
Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen. Staat er iemand op uw adres ingeschreven terwijl hij niet bij u woont? Dan kunt u misschien geen huurtoeslag krijgen. Ook kan een persoon die onterecht op een adres staat ingeschreven fraude plegen. Bijvoorbeeld door toeslagen aan te vragen.
Instanties kunnen ook om een adresonderzoek vragen als zij adresgegevens uit de basisregistratie personen gebruiken.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-11-17
- Verklaring omtrent het gedrag aanvragen
Werkgevers en andere organisaties kunnen om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Met een VOG laat u zien dat uw gedrag geen bezwaar is voor een bepaalde taak of functie. Justis onderzoekt of u iets strafbaars heeft gedaan in het verleden. Een VOG is bijvoorbeeld verplicht voor onderwijzers, beginnende taxichauffeurs en mensen in de kinderopvang. Een VOG kan ook nodig zijn als u:
- een visum of werkvergunning aanvraagt
- tijdelijk werkt
- als vrijwilliger gaat werken
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-01-02
- Geboorteaangifte doen
U doet de geboorteaangifte binnen drie dagen na de geboorte. Dit doet u bij de gemeente waar het kind geboren is. Is de derde dag een zaterdag, zondag of feestdag? Dan mag u de aangifte nog op de eerste werkdag erna doen.
De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte. Hierin wordt vermeld waar uw kind is geboren en hoe het heet. U kunt tegen betaling een afschrift van de geboorteakte aanvragen.
Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn voor de achternaam van uw kind? Lees dan de informatie bij 'Naamskeuze kinderen' en 'Naamskeuze bij erkenning'.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-08-31
- Briefadres aanvragen
Een briefadres is het adres van een bekende of een instelling. U staat dan ingeschreven op dit adres als briefadres en niet als woonadres, omdat u niet op het adres verblijft. Afnemers sturen uw post naar dit adres en de briefadresgever moet ervoor zorgen dat u op de hoogte wordt gehouden als er post voor u binnenkomt. Het blijft uw verantwoordelijkheid om de post op te halen. Het is niet mogelijk om een briefadres en een woonadres bij de gemeente te registreren.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-03-01
- Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt, of is uw identiteitsbewijs gestolen? Maak dan zo spoedig mogelijk bij de gemeente een online melding van vermissing of diefstal. Denkt u dat er sprake is van misbruik van (een van) deze reisdocumenten, neem dan direct contact op met de afdeling burgerzaken.
U kunt ook een nieuw identiteitsbewijs (reisdocument) aanvragen. Misschien wilt u dit niet, bijvoorbeeld als u een van de documenten nog heeft. U moet dan toch een melding van vermissing of diefstal maken. Zo voorkomt u dat uw identiteitsbewijs gebruikt wordt voor identiteitsfraude.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-09-14
- Stemmen voor verkiezingen
Op woensdag 22 november 2023 kunt u stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. U mag alleen stemmen met een stempas en een geldig identiteitsbewijs. Uw identiteitsbewijs mag op de dag van de stemming maximaal 5 jaar verlopen zijn.
U ontvangt de stempas van de gemeente waar u op 9 oktober 2023 stond ingeschreven.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2023-10-19