Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Paspoort aanvragen

    Meer informatie over procedure, kosten en wat mee te nemen.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen of naar de gemeente Gennep? Geef uw adreswijziging dan online door aan de gemeente.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Informatie over procedure, kosten en wat mee te nemen.

  • Kansspel organiseren

    Organiseren of promoten van een kansspel.

  • Geboorteaangifte

    Gefeliciteerd met de geboorte van uw kind. Om dit officieel bekend te maken, doet u binnen 3 dagen aangifte van de geboorte. U doet dit in de gemeente waar uw kind is geboren. Dit is wettelijk verplicht.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Een bewijs van Nederlanderschap is een schriftelijke verklaring van de gemeente. Hierin staat dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. U kunt bijvoorbeeld een bewijs van Nederlanderschap nodig hebben als u: - naar het buitenland verhuist; - gaat trouwen; - solliciteert naar een functie in het openbaar bestuur.

  • Bewijs van in leven zijn

    Met een bewijs van in leven zijn kunt u op papier laten zien dat u leeft. U vraagt een bewijs van in leven zijn aan bij de gemeente. Als u in Gennep staat ingeschreven, kunt u hier een bewijs aanvragen dat u in leven bent. Er zijn 2 soorten. Een verklaring van in leven zijn is Nederlandstalig. Een attestatie de vita is internationaal (meertalig).

  • Handtekening legaliseren

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kunt u regelen bij de gemeente. De gemeente verklaart dan dat de handtekening echt is. Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig: - op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd - als u ergens uw toestemming voor geeft, bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland - als u een erfenis in het buitenland wilt regelen

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Heeft u een uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie, dan kunt u een uittreksel in meerdere talen krijgen. U kunt dit uittreksel online, persoonlijk of schriftelijk aanvragen bij de gemeente.

  • Klacht indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over het handelen van de gemeente. Bijvoorbeeld door gedrag of optreden van een bestuurder of medewerker van de gemeente. U kunt hierover schriftelijk een klacht indienen bij de gemeente Gennep. Ook kunt u contact opnemen met de klachtbegeleider van de gemeente via e-mail gemeente@gennep.nl of per post (postbus 9003, 6590 HD, Gennep). Onder 'Downloads' vindt u de jaarverslagen van klachten van de vorige jaren.