Zoekresultaat 1 - 10 van 29 resultaten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Bewijs van in leven zijn aanvragen

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.

  • Bezwaar maken tegen besluit

    Als u het niet eens bent met een gemeentelijk besluit kunt u daar bezwaar tegen maken en uitleggen waarom u dat doet. Dan wordt de zaak nog eens bekeken. Een besluit is bijvoorbeeld het wel of niet verlenen van een omgevingsvergunning voor uzelf of uw buren of het wel of niet krijgen van een uitkering of subsidie.

  • Andere achternaam gebruiken

    Wilt u dat de gemeente en andere overheidsorganisaties u aanspreken met een andere achternaam? Dan kunt u hiervoor een verzoek bij ons indienen. Uw officiële achternaam verandert niet, maar wij gebruiken dan de achternaam van uw keuze om u aan te schrijven.

  • Nadeelcompensatie aanvragen

    Als u of uw bedrijf schade lijdt als gevolg van een besluit of actie van de gemeente, hebt u mogelijk recht op nadeelcompensatie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij verlies van winst of (huur)inkomsten, vermindering van de waarde van een bedrijf of woning, of schade of tijdelijke overlast tijdens bouwwerkzaamheden.

  • Vreemdelingenpaspoort aanvragen

    Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Briefadres aanvragen

    Een briefadres is een adres waar u uw officiële post ontvangt, maar niet woont. Dit kan het adres van een vriend, kennis of familielid zijn. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres heeft door bijvoorbeeld een scheiding of als u in een zorginstelling verblijft. U moet zich inschrijven op het adres waar u verwacht de meeste tijd te verblijven. Dit hoeft dus niet uw eigen (huur)huis te zijn.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Iemand kan op uw adres ingeschreven staan terwijl deze persoon niet bij u woont. Dit kan invloed hebben op eventuele toeslagen die u krijgt. Of misschien pleegt deze persoon fraude. U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Wij onderzoeken dan of de mensen die staan ingeschreven op uw adres daar ook echt wonen.

  • Overlijden aangeven

    Meestal doet de uitvaartondernemer aangifte van overlijden. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart. Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen in de gemeente waar uw dierbare is overleden. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart. Maak hiervoor telefonisch een afspraak. U moet de aangifte van overlijden doen vóór de uitvaart.