Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Reisdocument voor vluchtelingen

    Voor de aanvraag van een vluchtelingenpaspoort maakt u een afspraak in het stadhuis. Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Hoe lang het vluchtelingenpaspoort geldig is, hangt af van de duur van uw verblijfsvergunning. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5...

  • Tweede paspoort

    Een tweede paspoort is 2 jaar geldig en kunt u in de volgende situaties aanvragen: Als er in uw paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dit kan problemen geven om het land binnen te komen. Meer informatie vindt u op website van de Rijksdienst voor...

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs van in leven zijn. Een attestatie de vita kan bijvoorbeeld nodig zijn als u recht heeft op pensioen van een buitenlandse instantie.  Voor het aanvragen van een attestatie de vita maakt u een afspraak in het stadhuis. Naar de afspraak neemt u een...

  • Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kan alleen na het maken van een afspraak. Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs. Een document waarop u de handtekening wilt plaatsen....

  • Zelfbouwkavels Bangert en Oosterpolder

    Er zijn in fase A West in de Bangert en Oosterpolder vier kavels te koop. Het gaat om de kavels W1 t/m W4 (zie afbeelding). Heeft u interesse? We vertellen u graag wat de mogelijkheden zijn en hebben uiteraard ook meer informatie beschikbaar. Stuur een mail naar zelfbouwkavels@hoorn.nl . De grondprijzen...

  • Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren. U kunt deze alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Denk aan: uittreksels uit de Basisregistratie personen (BRP)  afschriften uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte,...

  • Bewijs van in leven zijn

    Een Bewijs van in leven zijn is een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP). In de verklaring staat dat u in leven bent. Een andere naam is Verklaring van in leven zijn. U kunt een Bewijs van in leven zijn aanvragen in de gemeente waar u staat ingeschreven. Online aanvragen U kunt online...

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u naar of binnen Hoorn? Geef dit uiterlijk 5 werkdagen na uw verhuizing gratis door. Dit kan ook al voor uw verhuizing. Verhuist u naar een andere gemeente? Dan moet u dit alleen doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. U kunt een verhuizing online doorgeven met DigiD. Uw verhuizing...

  • Akte aanvragen

    Een akte uit de burgerlijke stand is een bewijs van een belangrijke, officiële gebeurtenis in uw leven. U kunt een afschrift (kopie) van zo'n akte aanvragen voor uzelf of voor iemand anders. Dat kan van de volgende akten: Geboorteakte voor uzelf, uw kind en uw ouders. Huwelijksakte voor uzelf en uw...