Zoekresultaat 1 - 2 van 2 resultaten

  • Klachten

    Bent u niet tevreden over de dienstverlening? Of bent u niet tevreden hoe u behandeld bent door een medewerker? Dan kunt u een klacht indienen via het digitale klachtenformulier. Wij reageren binnen 6 weken op uw klacht. Direct regelen Digitaal klachtenformulier Hoe werkt het? Probeert eerst het probleem uit te praten met de medewerker of leidinggevende van die afdeling. Wanneer dit niet lukt, kunt u formeel een klacht indienen. U dient uw klacht in: digitaal via het klachtenformulier. per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor. U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk. Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer: het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden; het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend; het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep. Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000. Of stuur een bericht via vlaardingen.nl/contactformulier t.a.v. de klachtencoördinator. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman. Kosten Geen

  • Huwelijk en geregistreerd partnerschap

    Gaat u binnenkort trouwen of wilt u een geregistreerd partnerschap aangaan? Alvast gefeliciteerd! U regelt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap stap voor stap bij de gemeente. Bel eerst de gemeente om uw huwelijk of geregistreerd partnerschap te melden. Hoe werkt het? Neem telefonisch contact op om te informeren naar de mogelijkheden via (010) 248 4000. Indien mogelijk kunt u de datum voor het huwelijk of geregistreerd partnerschap direct vastleggen. Neem minimaal één maand voor de gewenste datum contact op. U ontvangt per post of digitaal formulieren. Deze formulieren vult u in en levert ze bij ons in. Dit kan op afspraak, via de post of e-mail. U bepaalt, in overleg met de gemeente, hoe u gaat trouwen of uw partnerschap aangaat. Uw melding wordt direct verwerkt en is gratis. Na de melding moet u binnen een jaar trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. De melding moet minimaal 2 weken voor het huwelijk of partnerschap geregistreerd zijn. Op de dag van uw huwelijk of partnerschap wordt een huwelijksakte of partnerschapsakte gemaakt. Een huwelijksakte kan direct na het huwelijk aangevraagd worden. In verband met de verwerking van het huwelijk in het BRP duurt het ongeveer een week voordat u de akte ontvangt. Hou daar rekening mee als u u de akte, op afspraak, wil ophalen. Bij een huwelijksvoltrekking mogen maximaal 75 personen aanwezig zijn.  Trouwboekje Bij een huwelijk of partnerschap is een trouwboekje (of partnerschapsboekje) niet verplicht. Het boekje wordt alleen verstrekt als het is aangevraagd en betaald. Ook na de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie kan het boekje nog worden aangevraagd. De bruid of bruidegom kan digitaal een trouwboekje aanvragen en direct met Ideal afrekenen. U kunt daarbij kiezen uit drie soorten: crème: eenvoudig, € 28,85 donkerblauw: luxe/lederen kaft, € 36,65 bordeaux: luxe/lederen kaft, € 36,65 Bekijk de trouwboekjes Na betaling wordt het trouwboekje tijdens de huwelijksvoltrekking/partnerschapsregistratie overhandigd of, als u al getrouwd/als partner geregistreerd bent, op het opgegeven adres per post bezorgd. Trouwboekje / partnerschapboekje bestellen Meenemen naar afspraak Identiteitsbewijzen van u, uw partner en de getuigen. Ingevulde formulieren die u van ons heeft ontvangen. Omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk Heeft u een geregistreerd partnerschap en wilt u trouwen met uw geregistreerd partner? Zet dan uw geregistreerd partnerschap om in een huwelijk. Bel de gemeente voor een afspraak via (010) 248 4000. Bij de omzetting moet u allebei aanwezig zijn. Hoe werkt het Maak een afspraak voor een administratieve omzetting in het stadskantoor of een administratieve omzetting op een andere locatie. U moet allebei aanwezig zijn bij de omzetting. Neem allebei een geldig identiteitsbewijs mee. U en uw partner ondertekenen de akte van omzetting. Daarna is de omzetting direct geregeld. Kosten Melding doen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap is gratis Kosten trouwen of registratie partnerschap in de trouwzaal van het stadhuis maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur € 631,75 Kosten trouwen of registratie partnerschap op een andere locatie maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur: € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur: € 631,75 zondagen en erkende feestdagen: € 1.162,80 vanaf 18.00 uur extra kosten: € 191,20 De genoemde kosten zijn de gemeentelijke leges die u voor het trouwen aan de gemeente moet betalen als u ergens anders trouwt dan in de trouwzaal op het stadhuis. Dit bedrag staat los van de kosten voor de locatie. Hiervoor ontvangt u van de locatie een factuur. Overige kosten uitbreiding standaard huwelijk/geregistreerd partnerschap aansluitend aan het laatste tijdstip: € 392,00 eenmalige benoeming van een buitengewone ambtenaar burgerlijke stand (babs) uit een andere gemeente: € 182,20 extra. trouwboekje of partnerschapsboekje: € 28,85; luxe uitvoering € 36,65. getuige van de gemeente: € 29,75 per persoon. getuige van de gemeente bij gratis huwelijk/geregistreerd partnerschap: € 16,30 per persoon. huwelijk livestreamen: eenmalig € 5,60. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.