Zoekresultaten 1 - 10 van 18 resultaten

  • Naamgebruik

    Gaat u trouwen, uw partnerschap laten registreren of scheiden? U kunt bij de gemeente aangeven hoe overheidsinstanties u voortaan kunnen aanschrijven.

  • Afschrift burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan. U krijgt dan een kopie van de officiƫle akte.

  • Tweede paspoort

    Reist u voor uw beroep veel naar landen die met elkaar in conflict zijn? Of heeft u tijdelijk geen paspoort in verband met een visumaanvraag? Na ongeveer een week kunt u het nieuwe paspoort zelf afhalen.

  • Sport

    Sporten is gezond, ontspannen en belangrijk voor de sociale contacten die sporters met elkaar hebben. In onze gemeente zijn diverse sportaccommodaties die u kunt huren voor sportactiviteiten/sportevenementen, overige evenementen en feestjes.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Legaliseren handtekening

    Moet u aantonen dat uw handtekening van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs. U moet hiervoor langskomen op het gemeentehuis

  • Briefadres

    Heeft u geen woonadres of verblijft u in een instelling, dan kunt u zich onder bepaalde voorwaarden in laten schrijven op een briefadres. Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.

  • Overlijden

    Aangifte doen van het overlijden van een persoon is verplicht. Meestal doet de uitvaartondernemer de aangifte bij de gemeente, maar als nabestaande kunt u dit ook zelf doen. U doet de aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden.

  • Registratie levenloos geboren kinderen in de BRP

    Ouders die dat wensen, kunnen vanaf 3 februari 2019 hun levenloos geboren kind registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook eerder levenloos geboren kinderen kunnen dus worden opgenomen in de basisregistratie.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan in het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.