Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten
- Overlijdensaangifte
Als iemand is overleden, regelt de uitvaartverzorger bijna altijd de aangifte van overlijden. U kunt ook zelf de overlijdensaangifte doen. Maak een afspraak bij de gemeente waarin uw dierbare is overleden. Maak een afspraak voor: Aangifte overlijden Voor uitvaartondernemers: Digitaal aangifteformulier voor uitvaartondernemers Digitaal begraaftijd reserveren (voor uitvaartondernemers met een login) Hoe werkt het Doe aangifte binnen 6 werkdagen na de dag van overlijden. Doe de aangifte in de gemeente waarin uw dierbare is overleden. Maak een afspraak en doe zelf aangifte op het stadskantoor of laat dit digitaal doen door een begrafenisondernemer. U betaalt de kosten bij de afspraak en u krijgt direct een afschrift van de overlijdensakte. Bij de overlijdensaangifte kan de gemeente toestemming geven voor: een begrafenis of crematie. het uitstellen van de begrafenis of crematie. het ter beschikking stellen van het lichaam van de overledene aan de wetenschap. Voor uitvaartondernemers Bent u een uitvaartondernemer en zijn uw gegevens nog niet bekend bij de gemeente Vlaardingen? Vul eerst het digitaal formulier 'gegevens uitvaartondernemers' in. Meenemen naar afspraak Een identiteitsbewijs Bij een natuurlijke doodsoorzaak: verklaring van overlijden (A-verklaring). verklaring van de doodsoorzaak (B-verklaring). Als uitstel van de crematie of de begrafenis nodig is: verklaring van geen bezwaar van een arts. U kunt een trouw- of partnerschapsboekje meenemen om de gegevens van het overlijden in te laten zetten. Kosten Afschrift van overlijdensakte: € 16,60 Uitstel voor begraven of cremeren: € 10,45 Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-11-26
- Verzoek inschrijving echtscheiding of beƫindiging geregistreerd partnerschap
Bent u gescheiden of is uw geregistreerd partnerschap beëindigd door een rechter, advocaat of notaris? Dan moet u een verzoek tot inschrijving in de registers van de burgerlijke stand doen bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Meestal regelt uw advocaat of notaris dit, maar u kunt het ook zelf doen. Wanneer de echtscheiding of beëindiging partnerschap is ingeschreven in het register, gaat hiervan automatisch een bericht naar uw woongemeente. De woongemeente registreert vervolgens de echtscheiding of de beëindiging van het geregistreerd partnerschap in de basisregistratie personen (BRP). Hoe werkt het U vraagt een echtscheiding aan bij de rechtbank. Daarvoor heeft u een advocaat nodig. Beëindiging van een geregistreerd partnerschap door de rechter is nodig wanneer u het niet eens bent met elkaar over de beëindiging of als u minderjarige kinderen met elkaar heeft. In andere gevallen kan een advocaat of notaris een overeenkomst tot beëindiging opmaken. U moet uw echtscheiding (of beëindiging partnerschapsregistratie door rechter) binnen 6 maanden na de beslissing van de rechter laten inschrijven in het register van de burgerlijke stand. De beëindiging van uw partnerschapsregistratie door een advocaat of notaris moet binnen 3 maanden na sluiting van de overeenkomst ingeschreven worden. U kunt het verzoek tot inschrijving zelf doen, maar meestal regelt uw advocaat of notaris dit. Het verzoek moet ingediend worden bij de gemeente waar uw huwelijk of uw partnerschapsregistratie voltrokken is. Is uw huwelijk of partnerschapsregistratie in de gemeente Vlaardingen voltrokken en wilt u zelf het verzoek bij ons indienen? Dit kan uitsluitend op afspraak. U maakt een afspraak door te bellen naar (010) 248 4000. De gemeente verwerkt uw verzoek binnen 5 werkdagen (mits de benodigde documenten compleet en in orde zijn). Meenemen naar afspraak Uitspraak door rechter: Originele beschikking van de rechtbank, akte van berusting van beide partners en het verzoek tot inschrijving in de burgerlijke stand. Beëindiging partnerschapsregistratie zonder rechter: Originele verklaring omtrent de beëindiging van de advocaat of notaris. Kosten Het melden van uw scheiding of de beëindiging van uw geregistreerd partnerschap bij de gemeente is gratis. U betaalt wel de kosten van uw advocaat of notaris. Heeft u vragen? Neem contact op met een advocaat of notaris. Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-11-26
- Bezwaarschrift tegen bestuurlijke besluiten
Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met eHerkenning Aanvragen zonder DigiD of eHerkenning De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester zijn alle een ’bestuursorgaan’. Een bestuursorgaan is verantwoordelijk voor de gemeentelijke besluitvorming. Wie het niet eens is met een beslissing van het bestuursorgaan kan een bezwaarschrift indienen. Het betreffende bestuursorgaan bekijkt de zaak dan opnieuw en neemt een besluit op het bezwaarschrift. Wat is het? Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente, kunt u binnen 6 weken na de datum van het besluit bezwaar maken. Hoe werkt het? In het besluit van de gemeente staat of u bezwaar kunt maken. Ook staat in dat besluit naar welk adres u uw bezwaarschrift moet sturen. Let op: uw bezwaarschrift moet binnen 6 weken bij de gemeente binnen zijn. Deze periode begint op het moment zoals opgenomen in het besluit. Wat moet ik doen? U kunt voordat u bezwaar maakt het Juridisch Loket (zie juridischloket.nl of bel gratis 0800-8020), uw rechtsbijstandsverzekeraar of een advocaat om advies vragen. U maakt bezwaar door: een bezwaarschrift per post te sturen naar de gemeente af te geven bij de balie gebruik te maken van het webformulier indienen bezwaarschrift. Let op: u kunt uw bezwaar niet via e-mail indienen. Zet in uw bezwaarschrift de volgende informatie: uw naam en adres de datum van uw bezwaar om welk besluit het gaat waarom u het niet eens bent met het besluit uw handtekening bij voorkeur uw telefoonnummer en e-mailadres, zodat de gemeente contact met u kan opnemen. Hoe lang duurt het? De gemeente heeft een bezwaarschriftencommissie, daarom mag zij binnen uiterlijk 12 weken, gerekend vanaf de datum waarop de bezwaartermijn is verstreken, op uw bezwaar beslissen. De gemeente kan deze termijn verlengen. U krijgt hiervan altijd bericht. Beroep indienen Als de gemeente uw bezwaar heeft afgewezen, kunt u in het besluit zien of u beroep kunt indienen bij de rechter. U moet uw beroep binnen 6 weken indienen. Heeft u nog vragen? U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-11-28
- 1