Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Geboorteaangifte doen

    Als uw kind geboren is, moet u dit aangeven bij de gemeente waar het is geboren. U komt daarvoor persoonlijk langs, binnen 3 dagen na de dag van de geboorte. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte op waarin de geboorteplaats van uw kind staat en hoe uw kind heet. Maak telefonisch een afspraak voor een bezoek aan het raadhuis.

  • Bewijs van in leven zijn aanvragen

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.

  • Klacht indienen

    Bent u ontevreden over de dienstverlening of vindt u dat u niet netjes bent behandeld door een medewerker van Gemeentebelastingen Amstelland? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Bijvoorbeeld als u ons niet kon bereiken, onredelijk lang moest wachten, vaak bent doorverwezen, of verkeerde of onduidelijke informatie heeft ontvangen. Ook over de manier waarop u bent aangesproken, kunt u een klacht indienen.

  • Voor het eerst inschrijven in Nederland

    Verhuist u voor het eerst naar Nederland? Of bent u vóór oktober 1994 naar het buitenland verhuisd en komt u nu voor het eerst terug? Dan moet u zich inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. Dit heet '1e inschrijving'. Eerst vult u de online vragen in en daarna maakt u online een afspraak. U moet deze afspraak binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland maken.

  • Uittreksel of afschrift burgerlijke stand voor ondernemers

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen. Zoals een geboorteakte, huwelijksakte of overlijdensakte. Dit kan alleen in de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.

  • Uittreksel of afschrift van de Burgerlijke Stand aanvragen

    Hebt u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden? Dan kunt u een afschrift van de Burgerlijke Stand aanvragen. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond. Wij sturen het document binnen 5 werkdagen.

  • Uittreksel uit Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

    Voor bepaalde instanties, zoals woningcorporaties en commerciële verhuurders, moet u aantonen dat u in de gemeente Amstelveen ingeschreven staat. Dat doet u met een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Op het uittreksel staan uw naam, adres en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw BSN of nationaliteit.

  • Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.