Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Dorpsmanager

    Onafhankelijk tussen de Bundeling Bornse Ondernemers (BBO) en de gemeente werkt de dorpsmanager bedrijven, Ruben Baartman.

  • Twentse klachtenregeling bij aanbesteden 2013 (actualisatie 2023)

    Regeling Klachtenmeldpunt en klachtenprocedure 14 Twentse gemeenten, Noaberkracht Dinkelland Tubbergen, SamenTwente en Veiligheidsregio Twente (actualisatie 2023).

  • ID-kaart

    Een ID-kaart moet u persoonlijk aanvragen bij de gemeente.

  • Bedrijventerreinen

    Borne kent drie bedrijfslocaties die elk een eigen signatuur hebben.

  • Zakenpaspoort

    U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u vaak naar het buitenland reist. U heeft dan meer ruimte voor visa en stempels.

  • Inschrijven nieuwbouw / bouwkavel

    Om in aanmerking te komen voor de koop van bouwgrond moet u bij de gemeente ingeschreven staan als gegadigde.

  • Speelautomatenvergunning

    Als u één of meer kansspelautomaten wilt plaatsen in uw horecabedrijf dan heeft u een vergunning nodig: de zogeheten aanwezigheidsvergunning.

  • Inkoopvoorwaarden en factuureisen

    Alle 14 Twentse gemeenten, Noaberkracht Dinkelland Tubbergen, de regio Twente en de Veiligheidsregio hanteren dezelfde Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten, conform VNG-model 2018 (Vereniging Nederlandse Gemeenten). Dit betekent een lastenvermindering voor leveranciers die zaken doen met lokale overheden, omdat zij te maken hebben met nog maar één set aan inkoopvoorwaarden.

  • Klacht indienen

    Klachtafhandeling is het in behandeling nemen van klachten over het gedrag van de gemeente. Wanneer men vindt dat men door iemand van de gemeente niet correct is behandeld, kan men een klacht indienen bij de gemeente. De klacht moet gericht zijn op het gedrag van de gemeente ten opzichte van een burger of een bedrijf. Vaak gaat het om klachten over niet behoorlijk gedrag, zoals niet reageren op brieven of het niet nakomen van afspraken of toezeggingen. De klacht moet gekoppeld zijn aan het gedrag van een persoon die bij de gemeente werkt. De klachtenregeling is niet bedoeld voor inhoudelijke aangelegenheden zoals gemeentelijke plannen, besluiten en het gemeentelijke beleid in het algemeen. Ook over besluiten van bestuursorganen kan niet worden geklaagd. Tegen deze besluiten staan de gebruikelijke rechtsmiddelen van bezwaar en beroep open. De klachtenregeling is evenmin bedoeld om te klagen over gemeentelijke heffingen en tarieven. Klachten die betrekking hebben op de openbare ruimte, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel, kunnen telefonisch worden gemeld bij Twente Milieu, telefoon (0900) 8520 111.