Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Identiteitskaart

    Met een identiteitskaart kunt u laten zien wie u bent (identificatie). U kunt er ook mee reizen naar de meeste landen in Europa. Een identiteitskaart kunt u digitaal aanvragen of persoonlijk bij het Stadskantoor. Voor het persoonlijk aanvragen en ophalen maakt u een afspraak. Na ongeveer een week kunt u uw identiteitskaart afhalen. Vraag hieronder uw identiteitskaart digitaal aan. Let op! Na de digitale aanvraag moet u nog wel langskomen voor het inleveren van een pasfoto en het nemen van uw vingerafdrukken.

  • Paspoort

    Een paspoort kunt u digitaal aanvragen of persoonlijk bij het Stadskantoor. Voor het persoonlijk aanvragen en ophalen maakt u een afspraak. Na ongeveer een week kunt u uw paspoort afhalen. Vraag hieronder uw paspoort digitaal aan. Let op! Na de digitale aanvraag moet u nog wel langskomen voor het inleveren van een pasfoto en het nemen van uw vingerafdrukken.

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document ook wel akte genoemd. De burgerlijke stand is een afdeling die deze officiële documenten maakt en bewaart. Voorbeelden van akten: - geboorteakte - huwelijksakte - echtscheidingsakte - overlijdensakte. U kunt een afschrift of uittreksel van een akte aanvragen bij de gemeente waar de akte is gemaakt. Geef aan waarom u het afschrift of uittreksel nodig hebt.

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    U kunt in het Stadskantoor een gevonden voorwerp aangeven en inleveren. Dit kan tijdens openingstijden van 08.30 tot 16.30 uur. Het verlies van een voorwerp kunt u registreren via het registratieformulier.

  • Grond kopen, huren of pachten

    De gemeente is eigenaar van stukken grond in de gemeente. Soms kunt u een stuk grond van de gemeente kopen, huren of pachten. Bijvoorbeeld bouwkavels, landbouwgrond of groenstroken. U kunt hieronder met of zonder DigiD een aanvraagformulier invullen en meteen de administratiekosten van € 10,00 betalen.