Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    U gebruikt een paspoort of identiteitskaart om te laten zien wie u bent. Dat moet u doen als u naar het buitenland wilt reizen of als u naar de dok...

  • Uittreksel geboorte, overlijden, huwelijk en echtscheiding

    De gemeente schrijft belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven op in een officieel document. Dit heet een akte. Belangrijke gebeurtenissen zijn...

  • Verhuizen vanuit het buitenland naar Nederland

    Als u voor het eerst naar Nederland verhuist, moet u zich inschrijven in de Basisregistratie personen (BRP). U schrijft zich in bij de gemeente waa...

  • Zienswijze indienen

    Soms heeft de gemeente een plan of neemt zij een besluit waar u het niet mee eens bent. U kunt dan uw mening geven. Deze mening heet een zienswijze...

  • Gegevens in basisregistratie personen (BRP) aanpassen

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan uw persoonsgegevens zoals uw huidige adres, burgerlijke staat, geslacht en nationaliteit. Sommige gegev...

  • Bedrijfsruimte huren in een bedrijfsverzamelgebouw

    In de gemeente Heerlen zijn diverse bedrijfsverzamelgebouwen o.a.Lebe Business centers op European Science and Businesspark Avantis Technohouse op ...

  • Echtscheiding melden

    Voor het aanvragen van een scheiding gaat u naar de rechtbank. U heeft hiervoor een advocaat nodig. Zodra de gemeente de scheiding inschrijft in de...

  • Klacht over de gemeente indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeen...

  • Inkoop en aanbesteding overheidsopdrachten

    Als de gemeente een bedrijf wil inhuren voor een grote opdracht, moet dit met een aanbesteding. Dan kunnen alle bedrijven zich inschrijven voor de ...

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Een bewijs van in leven zijn en een attestatie de vita is een schriftelijk bewijs dat u nog in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of ui...