Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Loterij organiseren

    Voor het organiseren van een loterij heeft u een loterijvergunning nodig Voor het organiseren van een bingo moet u een melding doen

  • Verloren of gevonden voorwerpen

    Meld een verloren of gevonden voorwerp bij de gemeente Doe dit online, telefonisch of persoonlijk

  • Geboorteaangifte

    Doe binnen 3 dagen na de geboorte aangifte in de gemeente waar het kind is geboren Maak hiervoor een afspraak. Lukt het niet om via de website binnen 3 dagen een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via tel. 14 0252 De vader, moeder of iemand anders die bij de geboorte aanwezig was, mag aangifte doen Let op: kijk bij het kopje 'Meenemen' wat u mee moet nemen naar het gemeentehuis Eindigt de aangiftetermijn van 3 dagen op een feestdag? Dan kunt u de aangifte op de eerstvolgende werkdag doen.

  • Overlijden, aangifte

    Aangifte doen in de gemeente waar de persoon is overleden Uitvaartondernemer doet meestal de aangifte, maar als nabestaande mag dit ook Neem een geldig identiteitsbewijs mee en de verklaring van overlijden (via arts) Wilt u als nabestaande zelf aangifte doen van een overlijden, neem dan telefonisch contact met ons op

  • Bewijs Nederlanderschap

    Is een bewijs dat u de Nederlandse nationaliteit heeft Vereist voor verhuizen naar het buitenland, trouwen, bepaalde beroepen Op 2 manieren aanvragen: online met DiGiD of op afspraak Een uittreksel via DiGiD wordt per post naar u toegestuurd (en duurt dus enkele dagen) Maakt u een afspraak, neem dan een geldig identiteitsbewijs mee, u krijgt het uittreksel direct mee

  • Klacht indienen

    U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder U kunt uw klacht online of schriftelijk indienen Het is niet mogelijk om uw klacht via de mail in te dienen Let op: gebruik de groene knop 'online indienen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.

  • Legalisatie handtekening

    Soms moet een handtekening gelegaliseerd worden. De gemeente controleert dan of een handtekening van u is.  Het legaliseren van een handtekening is vaak nodig op documenten die naar het buitenland moeten worden gestuurd. Bijvoorbeeld als u garant staat voor familie of vrienden uit het buitenland, die Nederland willen bezoeken (aanvraag toeristenvisum). Ook als u ergens uw toestemming voor geeft, kan legalisatie nodig zijn. U zet in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening op het document of formulier. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw legitimatiebewijs. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier. Maak een afspraak met de gemeente Neem uw identiteitsbewijs mee Onderteken een document onder toezicht van een ambtenaar

  • Paspoort

    Aanvragen op afspraak Na 5 werkdagen afhalen Betalen bij aanvragen, bij voorkeur met pin Een recente, goed lijkende foto die niet ouder is dan 6 maanden meenemen (de fotograaf kent de vereisten voor een pasfoto) Al uw identiteitsbewijzen en paspoorten meenemen bij de aanvraag (ook als ze niet meer geldig zijn) Schriftelijke toestemming nodig voor kinderen tot 18 jaar (zie voorwaarden) Paspoort boven de 18 jaar is 10 jaar geldig Paspoort onder de 18 jaar is 5 jaar geldig Let op: iedereen moet persoonlijk aanwezig zijn bij het aanvragen en afhalen van het paspoort, dus ook (jonge) kinderen.  Haal het paspoort binnen 3 maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt het document ongeldig en is de gemeente verplicht het te vernietigen. Wilt u na deze 3 maanden toch een reisdocument? Dan moet u een nieuwe aanvraag doen en opnieuw betalen.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Een bewijs van in leven zijn of een attestatie de vita is een schriftelijk bewijs dat u nog in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kunnen hierom vragen U moet ingeschreven staan bij de gemeente Betalen bij aanvraag   Het verschil tussen beide documenten is: Een bewijs van in leven zijn gebruikt u in Nederland. Dit is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Deze vraagt u online aan via de groene knop 'online regelen' of aan de balie Een attestatie de vita gebruikt u in het buitenland. Dit is een verklaring van de burgerlijke stand. Hiervoor moet u persoonlijk langskomen bij de gemeente

  • Identiteitskaart

    Aanvragen op afspraak Na 5 werkdagen afhalen Betalen bij voorkeur met pin 1 officiĆ«le kleurenpasfoto meenemen Al uw identiteitsbewijzen en paspoorten meenemen bij de aanvraag (ook als ze niet meer geldig zijn) Schriftelijke toestemming nodig voor kinderen tot 12 jaar (zie voorwaarden) Identiteitskaart boven de 18 jaar is 10 jaar geldig Identiteitskaart onder de 18 jaar is 5 jaar geldig Voor het afhalen van een identiteitskaart moet u een afspraak maken De identiteitskaart wordt ook wel ID-kaart genoemd   Let op: iedereen moet persoonlijk aanwezig zijn bij het aanvragen en afhalen van de identiteitskaart, dus ook (jonge) kinderen en baby's. Haal het paspoort binnen 3 maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt het document ongeldig en is de gemeente verplicht het te vernietigen. Wilt u na deze 3 maanden toch een reisdocument? Dan moet u een nieuwe aanvraag doen en opnieuw betalen.