Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente. Hiervoor maakt u een maand van tevoren een afspraak. Uiterlijk 5 werkdagen na uw aanvraag ligt het paspoort voor u klaar. 

  • Geboorteaangifte

    De aangifte van geboorte doet u in de gemeente waarin uw kind is geboren. Binnen drie werkdagen na de geboorte van uw kindje moet u geboorteaangifte doen. 

    Wanneer u online niet binnen 3 werkdagen een afspraak kunt maken voor geboorteaangifte, bel dan naar 0547 – 85 85 85.  

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. Hiervoor maakt u een maand van tevoren een afspraak. Uiterlijk 5 werkdagen na uw aanvraag ligt de identiteitskaart voor u klaar. 

  • Tweede paspoort

    U kunt een tweede paspoort aanvragen als u:

    • een Nederlands paspoort heeft;
    • kunt aantonen dat u deze voor uw werk nodig heeft.

    Voor de aanvraag van een tweede paspoort moet u persoonlijk langskomen bij de publieksbalie. Hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken via 0547 - 85 85 85. Uiterlijk 5 werkdagen na de aanvraag ligt het tweede paspoort voor u klaar. U kunt deze zonder afspraak komen ophalen tijdens onze openingstijden.

  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

    De Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) ontvangt u per post van het Ministerie van Veiligheid en Justitie, Dienst Justis. De aanvraag duurt standaard 4 weken. U moet ingeschreven staan bij de gemeente Hof van Twente. U kunt de VOG zelf online aanvragen met uw DigiD of door een afspraak te maken met onze publieksbalie. 

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Uw adres wordt zonder uw schriftelijke toestemming niet aan particulieren of commerciële instellingen doorgegeven. Maatschappelijke instellingen zoals ouderenzorg of maatschappelijk werk mogen uw gegevens wél opvragen. Wilt u niet dat zij uw adres ontvangen? Dan kunt u de gemeente verzoeken om geheimhouding.

    Let op: dit geldt niet voor deurwaarders, advocaten en overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst. Instellingen die wettelijke taken uitvoeren, blijven gewoon toegang houden tot uw adres- en persoonsgegevens. 

  • Automatische incasso

    Normaal betaalt u gemeentelijke belastingen in 2 termijnen via een bankoverschrijving. Wanneer u een machtiging tot automatische incasso afgeeft wordt het aanslagbedrag vanaf 2024 niet in twee maar in 10 (maandelijkse) termijnen van uw rekening afgeschreven.

    Als u de doorlopende machtiging pas verleent nadat u de aanslag heeft ontvangen, is het voor dat lopende jaar meestal niet meer mogelijk om in 10 termijnen te betalen. U krijgt dan van ons bericht in hoeveel termijnen we gaan afschrijven. Let op: alleen de persoon aan wie het aanslagbiljet is gericht kan een machtiging tot automatische incasso afgeven.

    U vraagt automatische incasso aan met uw DigiD. Heeft u deze (nog) niet? Dan kunt u deze aanvragen op www.digid.nl