Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Geboorteaangifte

    De geboorte van een kind moet u doorgeven in de gemeente waar het kind is geboren. Dit doet u binnen drie werkdagen. De vader of moeder doet geboorteaangifte. Als dit niet kan, moet iemand die bij de geboorte was aangifte doen. U kunt de geboorteaangifte helemaal online of aan de balie in het gemeentehuis doen. De geboorte online aangeven via DigiD Openingstijden balie Burgerzaken Bewijsstukken online geboorteaangifte Voor de online aangifte heeft u nodig: DigiD van de moeder en vader. Verklaring van de verloskundige. Een kopie van een erkenningsakte (als u dat hebt).

  • Aangifte overlijden

    Als er iemand overlijdt moet u aangifte doen bij de gemeente. U doet de aangifte bij de gemeente waar de persoon overleden is. Meestal doet de begrafenisondernemer aangifte, maar u kunt het ook zelf doen. Na de aangifte wordt: De overlijdensakte gemaakt. Het verlof tot begraven/cremeren afgegeven. Voor begrafenisondernemers is het mogelijk de aangifte online te doen. Hiervoor is EHerkenning nodig.  De aangifte overlijden online doorgeven via EHerkenning Afspraak maken voor het doorgeven van overlijden

  • Vreemdelingenpaspoort

    Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type I of II)? Staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP)? Maar hebt u (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u in sommige gevallen een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Bijvoorbeeld wanneer u van uw eigen land geen reisdocument krijgt. U kunt met het vreemdelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.

  • Legalisatie handtekening

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. De legalisatie zegt niets over de inhoud van het document of formulier. Afspraak maken voor het aanvragen van een legalisatie handtekening

  • Zakenpaspoort

    Met een paspoort kunt u u identificeren en reizen. U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u veel naar het buitenland reist. Dit paspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. Afspraak maken voor het aanvragen van een Zakenpaspoort

  • Vluchtelingenpaspoort

    Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type III of IV) en staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP), dan kunt u in sommige gevallen een vluchtelingenpaspoort aanvragen. U kunt met het vluchtelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.

  • Woonwagenstandplaats

    De gemeente heeft specifieke ruimtes ingericht voor het plaatsen van woonwagens. Bent u hierin geïnteresseerd? Dan kan de gemeente u op basis van vastgestelde regels een standplaats toewijzen.

  • Tweede paspoort

    Reist u vaak naar het buitenland? Dan kunt u een tweede paspoort nodig hebben. Dit kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die in conflict liggen met elkaar. Of als u vaak reist naar landen waar u een visum voor nodig heeft. En u niet op tijd over uw paspoort kunt beschikken, omdat deze bij de ambassade ligt. Een Tweede paspoort is 2 jaar geldig. Dit kan aangevraagd worden als uw huidige paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is. U heeft wel een verklaring van de werkgever nodig. Afspraken maken voor het aanvragen van een Tweede paspoort

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Werkgevers en andere organisaties kunnen om een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) vragen. In deze verklaring staat dat u geen relevante strafbare feiten op uw naam heeft staan. Deze verklaring is bijvoorbeeld verplicht voor: Onderwijzers Taxichauffeurs Mensen in de kinderopvang Bij een aanvraag voor bijvoorbeeld een visum of werkvergunning kan deze verklaring noodzakelijk zijn. Verklaring omtrent het gedrag online aanvragen via DigiD Vraagt u de subsidie online aan? Dan heeft u de volgende bijlagen digitaal nodig: Een door uzelf en de instantie die de VOG vraagt ingevuld aanvraagformulier.

  • Bezwaarschrift indienen

    Soms neemt de gemeente een beslissing waar u het niet mee eens bent. U mag dan bezwaar maken. Bijvoorbeeld omdat de gemeente uw aanvraag voor een vergunning niet goed keurt. Of omdat u het niet eens bent met de vergunning die uw buurman heeft gekregen. Na bekendmaking van het besluit heeft u 6 weken om uw bezwaar in te dienen. Dit doet u bij de persoon die het besluit heeft genomen. U krijgt een schriftelijke bevestiging. Online bezwaarschrift indienen Als u bezwaar maakt, geldt de beslissing nog wel. Wilt u dat het gemeentelijke besluit tijdens uw bezwaarprocedure tijdelijk ongeldig is? Dien dan een verzoek om voorlopige voorziening in. Dit doet u bij de voorzieningenrechter van de rechtbank. Kent de rechter uw verzoek toe? Dan is de beslissing tijdelijk ongeldig. Wij noemen dit opschorten. Zijn er andere belanghebbenden? Dan sturen wij het bezwaar naar hen toe. Denk bijvoorbeeld aan iemand die een vergunning heeft gekregen waar u bezwaar tegen maakt.