Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten
- Verklaring omtrent gedrag (VOG)
Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Direct regelen Uw aanstaande werkgever kan een VOG online aanvragen bij Dienst Justis. U krijgt dan een e-mail met een link naar de online VOG-aanvraag. Kan de werkgever de aanvraag niet online aanvragen? Vul dan de VOG-aanvraag in en kom bij ons langs. Meenemen Uw identiteitsbewijs Kosten U betaalt € 41,35. Handige links Meer informatie over de VOG vindt u op Justis.nl
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-01-02
- Verhuizing doorgeven
Verhuist u naar een (ander) adres? Geef uw verhuizing op tijd door, uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum of maximaal 4 weken ervoor. U geeft de verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Als u verhuist naar een adres waar al iemand woont, moet u ook de toestemming voor inwoning inleveren. Direct regelen U kunt uw verhuizing online doorgeven. Online verhuizing doorgeven Kan ik mijn verhuizing ook schriftelijk doorgeven? Ja, een verhuizing kunt u ook schriftelijk doorgeven. Vul het formulier in en stuur de volgende documenten mee: Een kopie van uw geldig legitimatiebewijs Een verklaring inwoning van de (hoofd)bewoner van het adres waar u gaat inwonen (indien van toepassing) Een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de (hoofd)bewoner (indien van toepassing) Formulier verhuizing doorgeven (Word) Wat u moet weten Een verhuizing kan worden doorgeven door Uzelf Een ouder, voogd of verzorger Uw officiële partner (als u samen naar het nieuwe adres verhuisd) De ouders en kinderen vanaf 18 jaar (als zij samen naar het nieuwe adres verhuizen) Een wettelijke vertegenwoordiger Een volwassene met toestemming op papier U kunt uw verhuizing ook doorgeven op het gemeentehuis. Briefadres Heeft u geen woonadres? Dan kunt u misschien een briefadres krijgen.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-08-06
- Gemeentegrond gebruiken
U heeft toestemming nodig voor het gebruik van gemeentegrond. Bijvoorbeeld als u een bouwkeet, bouwmaterialen, een bouwplaats, steiger of afvalcontainer op de stoep of straat wilt plaatsen. Regelen U vraagt toestemming online aan. Let op! Vraag deze toestemming minimaal vier weken van te voren aan. Online toestemming vragen als bedrijf Online toestemming vragen als inwoner Goed om te weten Neemt u minder dan vijf dagen gemeentegrond in gebruik, dan valt dit onder een melding. Neemt u meer dan vijf dagen gemeentegrond in gebruik, dan valt dit onder een vergunning. De kosten voor een vergunning zijn € 50,00. Voor het gebruiken van gemeentegrond betaalt u daarnaast € 2,50 per m2 per week aan precariobelasting. Nog vragen? Neem dan contact met ons op.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-08-06
- Legalisatie handtekening
Moet u bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren. U ondertekent dan het document waar de ambtenaar van de gemeente bij is. De gemeente bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is. Regelen Kom langs op het gemeentehuis. Dat kan op tijden dat er vrije inloop is. Maandag, donderdag en vrijdag: vrije inloop van 08.30 tot 13.00 uur Dinsdag: vrije inloop van 08.30 tot 13.00 uur Woensdag: vrije inloop van 08.30 tot 19.30 uur Van mei tot en met augustus is het gemeentehuis op vrijdagmiddag gesloten vanaf 12.00 uur. Meenemen Uw identiteitsbewijs. Het document dat u wilt ondertekenen. Wat u moet weten U ondertekent het document waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document. Kosten U betaalt € 7,80.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-01-02
- Klacht over de gemeente indienen
Vindt u dat u niet correct bent behandeld door de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt bijvoorbeeld klagen over de trage afhandeling van uw brief, gebrekkige informatievoorziening of het niet nakomen van gemaakte afspraken. Klacht indienen U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen: Mondeling tijdens een afspraak met de klachtencoördinator van de gemeente. Bel 14 0117. Via het invullen van het klachtenformulier (PDF), het ingevulde klachtenformulier kunt u sturen aan: College van Burgemeester en Wethouders Postbus 27 4500 AA Oostburg Kosten Geen. Meer weten? Bekijk onze klachtenbrochure (PDF) of lees onze klachtenregeling (PDF). Klachtencommissie Voor schriftelijke klachten heeft de gemeente een klachtencommissie. Deze bestaat uit 3 onafhankelijke leden, ondersteund door een ambtelijk secretaris. De commissie vertelt u hoe het verloop gaat en adviseert over de afhandeling. Ontevreden over de uitkomst? We streven ernaar uw klacht zo goed mogelijk te behandelen. Als u toch niet tevreden bent over de klachtbehandeling, dan kunt u zich wenden tot de Nationale ombudsman. Het is verstandig eerst te bellen. U kunt daarvoor elke werkdag van 9.00 tot 17.00 uur terecht via het gratis nummer: 0800 - 33 55 555. De Nationale ombudsman is een externe instantie die de feiten onpartijdig onderzoekt en hierover een oordeel geeft. U kunt uw klacht pas bij de Nationale ombudsman indienen nadat de klacht eerst bij de gemeente is behandeld. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale ombudsman.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-11-08
- Overlijden aangeven
Een uitvaartondernemer kan digitaal aangifte van overlijden doen met eHerkenning. En een afschrift van de overlijdensakte aanvragen. Aangeven met eHerkenning Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte van overlijden doen. Doe de aangifte bij de gemeente waar de persoon is overleden. Hiervoor maakt u een afspraak. Wat neemt u mee? Overlijdensverklaring door een arts. Doodsoorzaakverklaring. Uw identiteitsbewijs (van de persoon die aangifte doet). Wat u moet weten U moet de overlijdensaangifte doen vóór de begrafenis of crematie. U mag de overledene niet eerder dan 36 uur en niet later dan zes werkdagen na overlijden begraven of cremeren. Wilt u de overledene eerder begraven? Dan heeft u toestemming van de officier van justitie en van de burgemeester nodig. Kosten De overlijdensaangifte kost niets. Heeft u een uittreksel nodig? Dan betaalt u €16,60. Buitenland Is de overledene in het buitenland overleden? Doe dan aangifte bij de gemeente waar de persoon is overleden. Deze gemeente stelt een overlijdensakte op, die u daarna afgeeft bij onze gemeente. Meer informatie over overlijden in het buitenland vindt u op de website van de Rijksoverheid.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-10-10
- Bewijs van in leven zijn (attestatie de vita)
Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) aanvragen. Een bewijs van in leven zijn is een officieel bewijs van de gemeente dat u in leven bent. Direct regelen Voor een bewijs van in leven zijn moet u in persoon naar het gemeentehuis komen. Wat u moet weten In het buitenland heeft u een attestatie de vita nodig. U kunt het bewijs alleen voor uzelf aanvragen. U krijgt het bewijs van in leven zijn direct mee. Kosten Een bewijs van in leven zijn kost € 16,60. Een bewijs van in leven zijn op verzoek van het Nederlands pensioenfonds is gratis. Nog vragen? Kom dan langs in het gemeentehuis of bel ons via 14 0117.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-01-02
- Paspoort of identiteitskaart aanvragen
Bent u Nederlander en ingeschreven in de gemeente Sluis? Dan kunt u een paspoort of een identiteitskaart aanvragen bij de gemeente. Na 5 werkdagen kunt u uw paspoort of identiteitskaart ophalen. Regelen Maandag, donderdag en vrijdag: vrije inloop van 08.30 tot 13.00 uur Dinsdag: vrije inloop van 08.30 tot 13.00 uur of op afspraak van 14.00 tot 16.00 uur Woensdag: vrije inloop van 08.30 tot 19.30 uur Meenemen Alle reisdocumenten, zowel paspoort als identiteitskaart, die in uw bezit zijn. Ook verlopen reisdocumenten dient u mee te nemen. U heeft een pasfoto nodig die voldoet aan de Nederlandse eisen. Meer informatie leest u op www.rijksoverheid.nl. Er is een fotocabine aanwezig in het gemeentehuis, geschikt voor personen vanaf ongeveer zeven jaar oud. De fotocabine is helaas niet geschikt voor rolstoelgebruikers. Wat u moet weten Met een identiteitskaart kunt u naar de meeste Europese landen reizen. Met een paspoort kunt u naar alle landen reizen. Wel heeft u voor sommige landen een visum nodig. Kijk op Nederlandwereldwijd.nl voor meer informatie. Kosten en geldigheid Een paspoort tot 18 jaar kost € 63,40 en is 5 jaar geldig. Een paspoort vanaf 18 jaar kost € 83,85 en is 10 jaar geldig. Een identiteitskaart tot 18 jaar kost € 40,90 en is 5 jaar geldig. Een identiteitskaart vanaf 18 jaar kost € 75,80 en is 10 jaar geldig. Voor een snelle aanvraag betaalt u € 57,05 extra. Paspoort of identiteitskaart voor kinderen Kinderen hebben een eigen paspoort of identiteitskaart nodig om naar het buitenland te reizen. Is uw kind 14 jaar of ouder? Dan is een eigen paspoort of identiteitskaart verplicht. Hiermee kan uw kind bewijzen wie hij of zij is. Bij de aanvraag van een reisdocument dient het kind aanwezig te zijn. Beide ouders moeten meestal toestemming geven voor de aanvraag: Toestemmingsformulier paspoort of identiteitskaart Snelle aanvraag Heeft u uw paspoort of identiteitsbewijs snel nodig? Kom dan tijdens de vrije inloop op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 13.00 uur of op woensdag van 08.30 tot 19.30 uur naar de balie voor een snelle aanvraag. U hoeft geen afspraak te maken. U kunt uw paspoort of identiteitskaart dan na 3 werkdagen al ophalen. Voor een snelle aanvraag betaalt u extra. Noodpaspoort Heeft u het paspoort nog sneller nodig? Misschien kunt u een noodpaspoort aanvragen bij de Koninklijke Marechaussee. Kijk op Defensie.nl voor meer informatie. Tweede of zakenpaspoort Reist u voor uw werk veel naar landen die met elkaar in strijd zijn? Of heeft u tijdelijk geen paspoort in verband met een visumaanvraag? Dan kunt u een tweede paspoort aanvragen. Ook personen die om niet-zakelijke of beroepsmatige redenen een tweede paspoort nodig hebben, kunnen er één aanvragen. In alle gevallen moet u bewijsstukken overleggen. Heeft u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort. Zie het kopje 'Regelen' bovenaan deze pagina voor de tijden waarop u een tweede paspoort of zakenpaspoort kunt aanvragen. Kwijt of gestolen Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? Ga naar de gemeente om een nieuwe aan te vragen. U hoeft geen aangifte te doen bij de politie.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-11-08
- Kansspel organiseren
Een loterij, prijsvraag of bingo noemen we een klein kansspel. De opbrengst gaat naar een goed doel van algemeen belang, zoals een nieuw clubhuis of instrumenten voor de fanfare. Is het doel van het kansspel reclame maken? Dan noemen we dit een promotioneel kansspel. Wilt u een loterij organiseren? Dan moet u een loterijvergunning aanvragen. Organiseert u een bingo of promotioneel kansspel? Dan is alleen een melding voldoende. Voorwaarden loterij Minstens 50% van de opbrengst gaat naar een goed doel. Maximaal 50% van de opbrengst wordt gebruikt om het prijzenpakket en de kosten te betalen. Voorwaarden bingo Een vereniging die minstens 3 jaar bestaat, organiseert de bingo. De waarde van de prijzen per spelronde is maximaal € 400,-. De waarde van de prijzen per bijeenkomst is maximaal € 1.550,-. Voorwaarden promotioneel kansspel U houdt zich aan de Gedragscode promotionele kansspelen. Wat u moet weten U moet kansspelbelasting betalen voor een loterij, bingo of ander kansspel. Ook als u geen vergunning nodig heeft. Hoe vraagt u een loterijvergunning aan? Prijzenpakket minder dan €4.500: u vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Prijzenpakket meer dan €4.500: u vraagt de vergunning aan bij de Kansspelautoriteit. Neem voor de aanvraag van een vergunning contact met ons op via info@gemeentesluis.nl of bel 14 0117. Doe dit uiterlijk 4 weken van tevoren. Vermeld hierin: De opzet van het kansspel. Dag en tijdstip. Totale waarde van de prijzen. KvK-inschrijfnummer van uw bedrijf of vereniging. Vraagt u de vergunning namens een vereniging aan? Stuur dan uw statuten mee. Een loterijvergunning per brief aanvragen kan ook. Stuur uw brief naar: Gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg Hoe meldt u een bingo of promotioneel kansspel? Stuur een e-mail naar info@gemeentesluis.nl. Doe dit uiterlijk 14 dagen van tevoren. Een brief sturen kan ook. Stuur deze naar: Gemeente Sluis, Postbus 27, 4500 AA Oostburg Kosten € 13,55 voor een loterijvergunning. Gratis voor een melding bingo of promotioneel kansspel. Overleg Overleg vooral vooraf met ons via 14 0117.
- Bron: Sluis (Gemeente)
- 2024-11-18
- 1