Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart is een persoons- en reisdocument en moet persoonlijk aangevraagd worden. Hierin zijn verschillende situaties mogelijk.

  • Legaliseren handtekening

    Als bewezen moet worden dat een handtekening op een document echt afkomstig is van een uniek persoon, kan de handtekening gelegaliseerd worden.

  • Adresonderzoek

    Een juist adres in de Basisregistratie Personen (BRP) is belangrijk: voor burgers zelf én voor de overheid. Bij twijfel volgt er een adresonderzoek.

  • Aanpassen onjuiste persoonsgegevens

    Als gegevens onjuist in de BRP staan, kan de gemeente dit aanpassen. Daarvoor moet eerst duidelijk zijn dat de gegevens niet kloppen.

  • Verloren voorwerpen

    Een verloren of gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente. Er hoeft alleen aangifte gedaan te worden wanneer het om diefstal gaat.

  • Aangifte van overlijden

    Bij een overlijden moet daar verplicht aangifte van gedaan worden in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartondernemer dit.

  • Briefadres

    Als iemand geen vast woonadres heeft, kan tijdelijk ingeschreven worden op een ander adres. Op dit adres wordt dan de post ontvangen.

  • Erkennen kind voor de geboorte

    In sommige gevallen kan een kind erkend worden vóór de geboorte. Iemand wordt dan juridisch ouder. Als juridisch ouder hebt u rechten en plichten.

  • Gevonden voorwerpen

    Een gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente.

  • Echtscheiding of einde geregistreerd partnerschap

    Een echtscheiding of beëindiging van geregistreerd partnerschap moet worden aangevraagd via een advocaat. Verschillende situaties zijn mogelijk.