Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Aangifte geboorte

    U moet de geboorte van een kind binnen 3 dagen na de bevalling doorgeven aan de gemeente waar de baby is geboren. U kunt op 2 manieren aangifte doen: digitaal of persoonlijk aan de balie na het maken van een afspraak.

  • Afschrift burgerlijke stand

    Een afschrift van de burgerlijke stand heeft u nodig als u een geboorte, overlijden, huwelijk, scheiding of partnerregistratie schriftelijk wilt bewijzen. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.

  • Adresonderzoek

    U denkt dat er iemand op uw adres staat ingeschreven terwijl die er niet (meer) woont. Of iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet bereiken. Dan kunt u vragen om een adresonderzoek. Wij zoeken dan uit waar deze persoon woont.

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    U doet uw melding voorgenomen huwelijk (vroeger ondertrouw) of geregistreerd partnerschap bij de gemeente waar u gaat trouwen. U kunt trouwen op gemeentelijke trouwlocaties of een zelf gekozen plek.

  • Verhuizen naar het buitenland

    U gaat langer dan 8 maanden in het buitenland wonen. U geeft dit binnen 5 dagen voor vertrek door aan de gemeente. U doet dit online of persoonlijk op het Stadskantoor. Wij schrijven u dan uit.

  • Gebruik achternaam

    U wilt doorgeven of u de achternaam van uw partner of weer uw eigen achternaam wilt gebruiken. U geeft dit met uw DigiD online door aan de gemeente waar u woont.

  • Trouwambtenaar

    Bij een uitgebreide ceremonie kunt u kiezen voor een van onze trouwambtenaren, een trouwambtenaar uit een andere gemeente of u laat een trouwambtenaar voor 1 dag beëdigen in Hilversum. Zo kunt u bijvoorbeeld ook een broer, zus, buurvrouw of goede vriend(in) laten beëdigen voor 1 dag.

  • Verhuizen naar of binnen Hilversum

    Als u verhuist binnen of naar Hilversum, geef dit dan door aan de gemeente. Dit kan vanaf 4 weken voor, tot 5 dagen na uw verhuisdatum. Dit kan online met DigiD of persoonlijk op het Stadskantoor. Als u verhuist van Hilversum naar een andere gemeente, meldt u dit bij uw nieuwe gemeente.

  • Bezwaar tegen gemeentelijke besluiten

    Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente kunt u bezwaar maken. Een bezwaar stuurt u digitaal (met DigiD of eHerkenning) of per post op. Een bezwaar kunt u niet e-mailen. Let op: wilt u reageren op een ingediende aanvraag voor een vergunning? Dan kunt u nog geen bezwaar indienen, maar kunt u uw reactie mailen aan Puza-BO-Ondersteuning@hilversum.nl.

  • Identiteitsbewijs kwijt, gestolen of beschadigd

    U hoeft geen aangifte te doen bij de politie als uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen is. Geef de vermissing online door met uw DigiD. Vindt u later het vermiste document terug, dan is het niet meer geldig en levert u het in bij de gemeente.