Zoekresultaat 1 - 10 van 16 resultaten

  • Gevonden en verloren documenten en voorwerpen

    Bent u iets verloren of heeft u iets gevonden? Meld dit bij de gemeente. De gemeente registreert en beheert gevonden en verloren voorwerpen en bemiddelt tussen vinder en verliezer. Bent u uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt of is deze gestolen? Dan doet u aangifte.

  • Privacyverklaring

    In deze privacyverklaring leest u hoe de gemeente Westerveld omgaat met uw persoonsgegevens. En welke rechten u heeft op het gebied van privacy. Informatie over het gebruik van cookies kunt u vinden in onze cookieverklaring.

  • Klacht indienen

    Iedere gemeente wil haar taken zo goed mogelijk uitvoeren. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over hoe een medewerker of bestuurder u heeft behandeld. Heeft u hierover een klacht? Dan kunt u die bij de gemeente indienen. Is iets in de openbare ruimte kapot, is er sprake van overlast of is er een gevaarlijke situatie ontstaan? Meld dit dan bij de gemeente via het formulier Melding openbare ruimte.

  • Snippergroen huren, kopen of gebruiken

    Als uw tuin grenst aan een stuk grond van de gemeente, kunt u dit stuk grond misschien bij uw tuin trekken. Vraag de gemeente dan of u het stuk grond kunt kopen of huren. We noemen zo’n stuk grond snippergroen.

  • Verlies of diefstal reisdocument

    Bent u uw paspoort verloren? Of is uw identiteitskaart gestolen? Dan is het belangrijk dat u zo snel mogelijk een melding doet. Dat kan online of aan de balie van het gemeentehuis. Maak voor het melden aan de balie eerst een afspraak. Bel hiervoor naar 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.

  • Keuze achternaam na (ontbonden) huwelijk of partnerschap

    Het gaat hierbij niet om een wijziging van de achternaam, maar om het 'voeren' van de achternaam.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    In de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) staan uw persoonsgegevens. Als u niet wilt dat uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere organisaties, vraagt u geheimhouding aan. Alleen overheidsorganisaties die dat op grond van de wet mogen, kunnen dan nog uw gegevens inzien.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel uit de BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente woont. U kunt een uittreksel nodig hebben als u zich wilt inschrijven bij een woonstichting, als u uw auto wilt overschrijven of bij een huwelijk of echtscheiding.

  • Paspoort

    U kunt uw paspoort aanvragen bij de gemeente waarin u woont. Een paspoort is tien jaar geldig, maar voor jongeren onder de 18 jaar is een paspoort vijf jaar geldig. Voor het aanvragen en afhalen van een paspoort moet u een afspraak maken. Dat kan via het afsprakenformulier of telefonisch via 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.

  • Identiteitskaart

    U kunt uw identiteitskaart aanvragen bij de gemeente waarin u woont. Een identiteitskaart is tien jaar geldig, maar voor jongeren onder de 18 jaar is een identiteitskaart vijf jaar geldig. Voor het aanvragen en afhalen van een identiteitskaart moet u een afspraak maken. Dat kan via het afsprakenformulier of telefonisch. Bel hiervoor naar 14 0521. Bekijk ook de openingstijden.