Zoekresultaat 1 - 10 van 31 resultaten

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Als u iets verloren heeft, kunt u op de website Verlorenofgevonden.nl zoeken tussen de gevonden voorwerpen. Vinders brengen gevonden voorwerpen bij de gemeente of melden ze op de site.

  • Paspoortwijziging

    Zijn uw persoonsgegevens gewijzigd? Bijvoorbeeld omdat u uw naam heeft gewijzigd? Dan is uw reisdocument of identiteitsbewijs niet meer geldig. U moet een nieuw paspoort, rijbewijs of ID-kaart aanvragen.

  • Vergunning voor een loterij of ander kansspel

    Als u een loterij of ander kansspel wilt organiseren en houden, moet u in sommige gevallen een vergunning aanvragen.

  • Geheimhoudingsverzoek persoonsgegevens

    Elke burger heeft het recht om geheimhouding te vragen van zijn persoonsgegevens. Dit kan alleen voor het verstrekken van gegevens aan ‘derden', zoals maatschappelijke instellingen.

  • Bezwaar indienen voor bedrijven

    Informatie over het indienen van bezwaar leest u op de pagina over Bezwaar en beroep.

  • Adresonderzoek

    U kunt op 2 manieren te maken krijgen met een adresonderzoek: 1. De gemeente start zelf een adresonderzoek naar u. 2. U vraagt de gemeente om een adresonderzoek.

  • Visum

    Voor een aantal landen in de wereld heeft u een visum nodig. Dat is in die landen wettelijk vastgelegd. Wetgeving verandert regelmatig. Daarom kunt u het beste voordat u uw reis boekt, navragen of u een visum moet aanvragen. Dat kan bijvoorbeeld bij uw reisbureau of de ambassade van het land waar u naar toe wilt reizen.

  • Geregistreerd partnerschap

    Gefeliciteerd, u wilt een geregistreerd partnerschap aangaan! Op deze pagina leest u wat u daarvoor moet regelen. U moet bijvoorbeeld uw voorgenomen partnerschap aan ons doorgeven. En getuigen vragen. Op deze pagina vindt u ook informatie over de kosten.

  • Geboorteaangifte

    Binnen drie dagen na de bevalling doet u aangifte van geboorte van uw baby in de gemeente waar uw kind is geboren. De geboortedag telt niet mee. U kunt online geboorteaagifte van uw kind doen of op het Stadskantoor. Gaat u naar het Stadskantoor? Dan moet u een afspraak maken.

  • Akte van overlijden

    In sommige gevallen heeft u een schriftelijk bewijs nodig dat iemand is overleden. Bijvoorbeeld omdat een pensioenfonds ernaar vraagt. U kunt in de gemeente waar de persoon is overleden een 'uittreksel register van overlijden' aanvragen. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt deze akte op. Een afschrift van die akte is een officieel bewijs van overlijden.