Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Zienswijze op afstoten cultuurgoed of verzameling

    Soms wil de provincie cultuurgoed afstoten. Bijvoorbeeld door het te verkopen. Denk aan een schilderij uit de 17e eeuw, een archeologische vondst of een verzameling antieke munten. Bent u het hier niet mee eens? Dien dan uw zienswijze in bij de provincie.

  • Nationale ombudsman

    Als u een klacht heeft, neemt u eerst contact op met ons. Vervolgens behandelen wij uw klacht. Bent u niet tevreden met het resultaat? Dan kunt u de Nationale ombudsman om hulp vragen. De Nationale ombudsman is onafhankelijk en geeft advies aan de overheid. Dus ook aan ons. Wij hoeven dit advies niet over te nemen.  De Nationale ombudsman luistert naar u en onderzoekt uw klacht. Dit zijn voorbeelden waarbij de Nationale ombudsman kan helpen: Het duurt te lang voordat wij uw aanvraag of bezwaarschrift behandelen. Het duurt te lang voordat wij uw klacht afhandelen. U krijgt geen reactie op uw vraag of verzoek om informatie.  U bent niet tevreden met de reactie op uw vraag of verzoek om informatie. U kunt ons niet goed (telefonisch) bereiken. Lees meer over wat de Nationale ombudsman voor u kan doen op nationaleombudsman.nl. 

  • Voorlopige voorziening aanvragen

    Als u het niet eens bent met een besluit van de provincie, dan kunt u bezwaar maken. Wijst de provincie uw bezwaar af? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. Daarnaast kunt u een verzoek indienen voor een voorlopige voorziening. Dit betekent dat u de rechtbank vraagt om het besluit tijdelijk niet uit te voeren. Bijvoorbeeld als u bezwaar maakt tegen een bouwvergunning. Met een voorlopige voorziening voorkomt u dat de bouw op korte termijn mag beginnen. Tegen sommige besluiten kunt u rechtstreeks bij de rechtbank in beroep gaan. U hoeft dan niet eerst een bezwaar in te dienen. Ook dan kunt u een voorlopige voorziening bij de rechtbank aanvragen.