Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten

  • Uitgifte pachtgronden

    Op deze pagina kunt u meer lezen over pachtgronden binnen de gemeente Tynaarlo. 

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor jongeren tot 18 jaar 5 jaar.

  • Kalender aangemelde evenementen

    Wilt u een evenement organiseren? Hiervoor heeft u toestemming nodig. U moet melding doen van het evenement en in bepaalde gevallen een evenementenvergunning aanvragen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina een evenement organiseren.

  • ID-kaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig, een ID-kaart voor jongeren (tot 18 jaar) is 5 jaar geldig.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Tynaarlo woont? Vraag dan een uittreksel aan uit de basisregistratie personen (BRP). Op het standaarduittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. 

  • Alcoholwetvergunning

    Als ondernemer van een horecabedrijf, kantine, bedrijfsrestaurant of slijterij moet u in het bezit zijn van een alcoholwetvergunning om alcoholische dranken te verkopen. Deze vergunning vraagt u aan in het gemeentehuis. U kunt daarvoor een afspraak maken. Neem de ingevulde aanvraagformulieren mee.

  • Achternaam kiezen voor uw kind

    U en uw partner mogen zelf kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt. U kiest de achternaam vóór de geboorte of bij de aangifte van de geboorte. U regelt de naamskeuze persoonlijk bij de gemeente.

  • Adresonderzoek

    Het juiste woonadres is van groot belang. Alle overheidsdiensten gebruiken daarvoor de Basisregistratie Personen (BRP). De gemeente houdt deze registratie bij. Zorg, onderwijs, politie, brandweer, sociale dienst, belastingen: overal speelt uw adres een bepalende rol.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Een 'bewijs van in leven zijn' of 'attestatie de vita', is het schriftelijke bewijs van ons als gemeente dat u in leven bent op het moment dat wij het bewijs afgeven. Een bewijs van in leven zijn kunt u direct via deze website aanvragen. U krijgt het dan binnen drie werkdagen thuis gestuurd. Een attestatie de vita is voor gebruik in het buitenland. Dit document moet u persoonlijk aan de balie aanvragen.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Er zijn momenten waarop u moet bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u naar het buitenland verhuist of als u solliciteert naar een baan in het openbaar bestuur. U heeft dan een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit kunt u digitaal aanvragen. U krijgt het uittreksel binnen drie werkdagen thuisgestuurd.