Zoekresultaat 1 - 10 van 19 resultaten

  • Bewijs van Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Soms moet u bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Daarvoor vraagt u een bewijs van Nederlanderschap aan. Dit doet u bij de gemeente waar u bent ingeschreven.

  • Groenstrook of restgrond kopen, huren of gebruiken

    U kunt onder bepaalde voorwaarden een stuk gemeentegrond kopen. Huren of tijdelijk in gebruik nemen is soms ook mogelijk. Dien hiervoor schriftelijk een aanvraag in bij de gemeente.

  • Geslacht op geboorteakte wijzigen

    U kunt het geslacht op uw geboorteakte veranderen. Dit doet u bij de gemeente waar u bent geboren.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Iedereen staat bij de gemeente ingeschreven op een adres. Denkt u dat iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Vraag dan een adresonderzoek aan bij de gemeente.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Komt u voor het eerst in Nederland wonen? U moet zich dan persoonlijk inschrijven bij de gemeente. Maak een afspraak bij de gemeente waarin u gaat wonen.

  • Uittreksel uit basisregistratie personen opvragen

    Op een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens, zoals je naam en huidige adres. Je vraagt het uittreksel aan bij de gemeente waarin je woont.

  • Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan

    Gaat u trouwen of een geregistreerd partnerschap aan? Regel je huwelijk of geregistreerd partnerschap minimaal 6 weken van tevoren. Deze tijd heeft de gemeente nodig om uw huwelijk goed voor te bereiden.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Als u niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de gemeente.

  • Handtekening laten legaliseren

    Door uw handtekening te laten legaliseren kunt u bewijzen dat deze echt is. Dit kunt u laten doen door de gemeente.

  • Inschrijven in Nederland voor studie of werk

    Wilt u tijdelijk in Nederland werken of studeren? Schrijf u dan in bij de gemeente om een burgerservicenummer (BSN) te krijgen.