Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten
- Paspoort
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor jongeren tot 18 jaar 5 jaar.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Kalender aangemelde evenementen
Wilt u een evenement organiseren? Hiervoor heeft u toestemming nodig. U moet melding doen van het evenement en in bepaalde gevallen een evenementenvergunning aanvragen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina een evenement organiseren.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-17
- ID-kaart
Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig, een ID-kaart voor jongeren (tot 18 jaar) is 5 jaar geldig.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Adresonderzoek
Het juiste woonadres is van groot belang. Alle overheidsdiensten gebruiken daarvoor de Basisregistratie Personen (BRP). De gemeente houdt deze registratie bij. Zorg, onderwijs, politie, brandweer, sociale dienst, belastingen: overal speelt uw adres een bepalende rol.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-09
- Verhuizen naar het buitenland (emigratie)
Gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland, dan moet u zich uitschrijven bij de gemeente. U kunt uw verhuizing naar het buitenland digitaal, schriftelijk of persoonlijk aan de balie aan ons doorgeven. U wordt dan uitgeschreven van uw adres. Wij geven uw vertrek ook door aan andere overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en uw pensioenfonds.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Handtekening legaliseren
Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-09
- Publicatie voorgenomen verkopen
Waarom publiceren we voorgenomen verkoop en verhuur van gemeentelijk vastgoed?De hoogste rechter in ons land heeft bepaald dat bij de uitgifte van een onroerende zaak door de gemeente (zoals verkoop, verhuur en verpachting), iedereen de gelegenheid moet krijgen om een kans te maken op die onroerende zaak. Aan de hand van een selectieprocedure moet de gemeente dan een koper of huurder selecteren. Het bieden van deze gelegenheid om ‘mee te dingen’ hoeft niet als vaststaat of redelijkerwijs mag worden aangenomen dat er maar één serieuze gegadigde is.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-21
- Erkennen van een kind
Bent u niet getrouwd? En heeft u geen geregistreerd partnerschap? Dan heeft uw kind bij geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Wilt u de wettelijke vader of duomoeder zijn? Dan moet u het kind erkennen. U hoeft niet de biologische ouder te zijn. U kunt een kind op drie momenten erkennen: vóór de geboorte, bij de aangifte van de geboorte en na de aangifte. Voor de erkenning van een kind moet u telefonisch een afspraak maken.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-09
- Bezwaren, klachten, bemiddeling en rechtsbescherming
Bent u het niet eens met een beslissing van ons als gemeente? Komt u er niet uit met ons? Of wilt u bezwaar maken of een klacht indienen? In zulke situaties zijn er diverse manieren om tot een uitspraak of oplossingen te komen. Zie het overzicht hieronder.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-27
- Briefadres aanvragen
Een briefadres is een adres waar u uw post ontvangt. U woont niet op dit adres. U kunt niet zomaar een briefadres aanvragen. Dit kan alleen als u geen woonadres heeft of wanneer u in een (zorg)instelling woont. Daarnaast kan het in sommige gevallen als u voor een kortere tijd op reis gaat.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-31
- 1