Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan schrijft u zich in bij de gemeente. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Briefadres aanvragen

    Hebt u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u zich inschrijven op een briefadres. Dit kan geen postbus zijn. Voor het aanvragen van een briefadres neemt u contact met ons op via 088 75 15 000.

  • Projecten in Molenlanden

    De gemeente Molenlanden telt 20 kernen waar altijd wel gebouwd wordt. Door particulieren en ontwikkelaars en (al dan niet in samenwerking met) de gemeente.

  • Dierenhulp in Molenlanden

    Sinds 1 januari 2020 werken de De Kattenmand Nieuw-Lekkerland, Dierenasiel Gorinchem e.o. en Dierenambulance Vianen e.o. samen aan dierenhulp in de gemeente Molenlanden.

  • Bedrijfsvestiging

    Gemeente Molenlanden heeft een ideale ligging in de regio met een ruime variatie aan bedrijvigheid. Zo is Molenlanden goed te bereiken vanaf de A15 en de A27 en heeft een unieke ligging langs de rivier de Lek met een goede verbinding over het water naar de haven van Rotterdam.

  • Privacy

    De gemeente Molenlanden verwerkt veel persoonsgegevens. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geeft hiervoor regels. Persoonsgegevens vertellen iets over u. Het zijn gegevens die de gemeente in verband kan brengen met u. Het gaat bijvoorbeeld om uw NAW-gegevens, telefoonnummer of e-mailadres, uw burgerservicenummer, maar ook het IP-adres van uw computer. Op de verwerking van persoonsgegevens is de privacyverklaring van de gemeente Molenlanden van toepassing.

  • Scheiding laten inschrijven

    Bent u zojuist gescheiden? Is uw huwelijk ontbonden? Uw partnerschap ontbonden of beëindigd? Dan moet de uitspraak van de rechtbank (beschikking) binnen 6 maanden bij de gemeente zijn waar uw huwelijk of partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor u.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Op het juiste woonadres ingeschreven staan is van groot belang. Voor u als inwoner én voor de overheid. Alle overheidsdiensten gebruiken daarvoor de Basisregistratie Personen (BRP), die de gemeente onderhoudt. Zorg, onderwijs, politie, sociale dienst, in geval van calamiteit/ramp: overal speelt uw adres een belangrijke rol. U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente: Iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont. Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken. Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.