Zoekresultaat 1 - 10 van 20 resultaten

  • Geregistreerd partnerschap

    Gefeliciteerd, u wilt een geregistreerd partnerschap aangaan! Op deze pagina leest u wat u daarvoor moet regelen. U moet bijvoorbeeld uw voorgenomen partnerschap aan ons doorgeven. En getuigen vragen. Op deze pagina vindt u ook informatie over de kosten.

  • Geboorteaangifte

    Binnen drie dagen na de bevalling doet u aangifte van geboorte van uw baby in de gemeente waar uw kind is geboren. De geboortedag telt niet mee. U kunt online geboorteaagifte van uw kind doen of op het Stadskantoor. Gaat u naar het Stadskantoor? Dan moet u een afspraak maken.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument. Hij is voor erkende vluchtelingen. U kunt hem aanvragen als u in Nederland woont en niet de Nederlandse nationaliteit bezit en u in Nederland erkend bent als vluchteling. Een vluchtelingenpaspoort vraagt u persoonlijk aan bij de publieksbalie in het Stadskantoor. Een ander mag dit niet voor u doen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 Werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.

  • Trouwen

    Gefeliciteerd, u wilt trouwen! Op deze pagina leest u wat u moet regelen voor uw trouwdag. U moet bijvoorbeeld uw voorgenomen huwelijk aan ons doorgeven. En getuigen vragen. Op deze pagina vindt u ook informatie over de kosten. En over trouwen in een kerk of moskee.

  • Paspoort, zaken

    Een zakenpaspoort is hetzelfde als een standaard paspoort, alleen bevat het meer visumbladen. Een standaard paspoort heeft 32 pagina's, een zakenpaspoort 64. Als u veel reist en veel stempels krijgt van diverse douaneposten, kan een zakenpaspoort dus uitkomst bieden. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan bij de publieksbalie in het Stadskantoor. Een ander mag dit niet voor u doen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 Werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.

  • Attestatie de Vita

    Een Attestatie de Vita is een verklaring waarmee de ambtenaar aan de balie namens de burgemeester verklaart dat hij /zij heeft vastgesteld dat iemand op dat moment in leven is. Dat is wat anders dan het vaker gevraagde Bewijs van in leven zijn. Een Attestatie de Vita wordt vaak gevraagd voor uitbetaling van een buitenlands pensioen of een (buitenlandse) levensverzekering.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen of vernieuwen doet u bij de publieksbalie in het stadskantoor. Maak hiervoor eerst een afspraak. U betaalt de kosten voor de ID-kaart bij de afspraak. U moet uw ID-kaart zelf aanvragen. Iemand anders mag dit niet voor u doen. Na 6 werkdagen kunt u uw nieuwe ID-kaart ophalen. Dit moet u zelf doen.

  • Geheimhoudingsverzoek persoonsgegevens

    Elke burger heeft het recht om geheimhouding te vragen van zijn persoonsgegevens. Dit is mogelijk voor de volgende organisaties:

    • kerken (via de stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA);
    • organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens mag geven. Bijvoorbeeld een sportvereniging of een goed doel, zoals het Rode Kruis.

  • Uittreksel geboorteakte

    Een uittreksel uit de geboorteakte is het schriftelijke bewijs van de geboorte van een persoon. Dit uittreksel kunt u alleen aanvragen bij de gemeente waar u geboren bent. Heeft u hem nodig voor gebruik in het buitenland? Dan kunt u een internationaal (meertalig) uittreksel aanvragen bij de gemeente. U kunt uw uittreksel aan de balie van het Stadskantoor aanvragen of het via DigiD aanvragen. In principe krijgt u het uittreksel per post toegestuurd.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag is een bewijs van goed gedrag. Meestal moet u hiervoor naar het Stadskantoor. Soms zet de organisatie die u vraagt om de VOG het aanvraagformulier digitaal voor u klaar.