Zoekresultaat 1 - 10 van 24 resultaten
- Identiteitskaart aanvragen
Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-06
- Toewijzen van woonwagenstandplaatsen
Amstelveen heeft 54 woonwagenstandplaatsen op 4 woonwagenlocaties. Zoekt u een woonwagenstandplaats? Maak telefonisch een afspraak met de afdeling Projecten en Advies. Na inschrijving in het register van standplaatszoekenden en betaling wordt u op een wachtlijst gezet.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-02
- Verklaring omtrent het gedrag (VOG) aanvragen
Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis, daarvoor moet de organisatie de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem. Kan de organisatie de aanvraag niet digitaal klaarzetten? Dan geven zij u een aanvraagformulier mee en kunt u op afspraak bij het raadhuis terecht.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-03
- Geboorteaangifte doen
Als uw kind geboren is, moet u dit aangeven bij de gemeente waar het is geboren. U komt daarvoor persoonlijk langs, binnen 3 dagen na de dag van de geboorte. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte op waarin de geboorteplaats van uw kind staat en hoe uw kind heet. Maak online een afspraak voor een bezoek aan het raadhuis.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-03
- Bewijs van in leven zijn aanvragen
Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-03
- Andere achternaam gebruiken
Wilt u dat de gemeente en andere overheidsorganisaties u aanspreken met een andere achternaam? Dan kunt u hiervoor een verzoek bij ons indienen. Uw officiële achternaam verandert niet, maar wij gebruiken dan de achternaam van uw keuze om u aan te schrijven.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-03
- Nadeelcompensatie aanvragen
Als u of uw bedrijf schade lijdt als gevolg van een besluit of actie van de gemeente, hebt u mogelijk recht op nadeelcompensatie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij verlies van winst of (huur)inkomsten, vermindering van de waarde van een bedrijf of woning, of schade of tijdelijke overlast tijdens bouwwerkzaamheden.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-02
- Vreemdelingenpaspoort aanvragen
Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-07
- Briefadres aanvragen
Een briefadres is een adres waar u uw officiële post ontvangt, maar niet woont. Dit kan het adres van een vriend, kennis of familielid zijn. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres heeft door bijvoorbeeld een scheiding of als u in een zorginstelling verblijft. U moet zich inschrijven op het adres waar u verwacht de meeste tijd te verblijven. Dit hoeft dus niet uw eigen (huur)huis te zijn.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-06
- Adresonderzoek aanvragen
Iemand kan op uw adres ingeschreven staan terwijl deze persoon niet bij u woont. Dit kan invloed hebben op eventuele toeslagen die u krijgt. Of misschien pleegt deze persoon fraude. U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Wij onderzoeken dan of de mensen die staan ingeschreven op uw adres daar ook echt wonen.
- Bron: Amstelveen (Gemeente)
- 2025-01-03