Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen op afspraak ophalen.

  • Geboorteaangifte doen

    Als uw kind geboren is, moet u dit aangeven bij de gemeente waar het is geboren. U komt daarvoor persoonlijk langs, binnen 3 dagen na de dag van de geboorte. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte op waarin de geboorteplaats van uw kind staat en hoe uw kind heet. Maak telefonisch een afspraak voor een bezoek aan het raadhuis.

  • Bewijs van in leven zijn aanvragen

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.

  • Groenstroken en restgronden

    Aalsmeer heeft veel groene gebieden, maar die staan onder druk door woningbouw, klimaatverandering en de overgang naar duurzame energie. De gemeente wil het groen zoveel mogelijk behouden. Daarom verkoopt de gemeente alleen nog bij hoge uitzondering groenstroken en restgronden.

  • Uittreksel of afschrift van de Burgerlijke Stand aanvragen

    Hebt u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden? Dan kunt u een afschrift van de Burgerlijke Stand aanvragen. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond. Wij sturen het document binnen 5 werkdagen via de post naar u op.

  • Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen op afspraak ophalen.

  • Uittreksel uit Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

    Voor bepaalde instanties, zoals woningcorporaties en commerciƫle verhuurders, moet u aantonen dat u in de gemeente Aalsmeer ingeschreven staat. Dat doet u met een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Op het uittreksel staan uw naam, adres en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw BSN of nationaliteit.