Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Verloren of gevonden voorwerpen melden

    Een verloren of gevonden voorwerp kan gemeld worden bij de gemeente. Er hoeft alleen aangifte gedaan te worden wanneer het om diefstal gaat.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart is een persoons- en reisdocument en moet persoonlijk aangevraagd worden. Hierin zijn verschillende situaties mogelijk.

  • Levenloos geboren kind opnemen in de BRP

    Kinderen die levenloos geboren worden, kunnen ook worden opgenomen in de Basisregistratie Personen (BRP).

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    Inwoners kunnen om verschillende redenen een kopie van akteafschriften voor zichzelf of iemand anders aanvragen bij de burgerlijke stand.

  • Verhuizen naar Nederland

    Wanneer iemand voor langere tijd naar Nederland verhuist, moet diegene zich inschrijven bij de gemeente. Hierbij zijn verschillende documenten nodig.

  • Akte van geboorte levenloos kind

    Als uw kind levenloos ter wereld komt, maakt de burgerlijke stand een akte van geboorte op.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Als iemand een geldige verblijfsvergunning hebt, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit, dan kan diegene een vreemdelingenpaspoort aanvragen.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Iemand met een vluchtelingenstatus vraagt een vluchtelingenpaspoort aan. Het paspoort is maximaal 5 jaar geldig. Er gelden voorwaarden.

  • Achternaam kind kiezen

    Een 1e kind krijgt de achternaam van vader of moeder. Dit wordt bepaald door de ouders of de wet. Er bestaan verschillende scenario’s.

  • Handtekening legaliseren

    Als bewezen moet worden dat een handtekening op een document echt is, kan een handtekening gelegaliseerd worden.