Zoekresultaat 1 - 10 van 20 resultaten

  • Klein kansspel organiseren

    Voorbeelden van kleine kansspelen zijn bingo en rad van avontuur.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Komt u voor het eerst in Nederland wonen? U moet zich dan persoonlijk inschrijven bij een gemeente. Gaat u in Ouder-Amstel wonen? Maak dan een afspraak met de gemeente Ouder-Amstel. Dat kan via de afdeling Burgerzaken: (020) 496 21 21.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Bij de gemeente staat iedereen ingeschreven op een adres. Dat kan een woon- of briefadres zijn. Als u twijfelt of adresgegevens wel kloppen, moet de gemeente een onderzoek starten. Staat iemand op uw adres ingeschreven, terwijl die niet bij u woont? Vraag de gemeente dan om een adresonderzoek.

  • Echtscheiding melden

    U kunt de echtscheiding alleen laten inschrijven in de gemeente waar u getrouwd bent. Zodra de gemeente de scheiding inschrijft in de burgerlijke stand, is het officieel.  

  • Voornaam of achternaam wijzigen

    U kunt uw voornaam of achternaam wijzigen. Ook kunt u de naam van uw kinderen wijzigen. U moet wel voldoen aan strenge voorwaarden. Is de wijziging van uw naam goedgekeurd? Dan komt uw nieuwe naam in de basisregistratie personen (BRP). De gemeente voegt uw nieuwe naam ook toe aan uw geboorteakte. Instanties die gebruikmaken van deze gegevens krijgen hierover bericht.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    U vraagt een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) persoonlijk aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Dat kan in Ouder-Amstel uitsluitend op afspraak. Ook voor het afhalen van uw nieuwe reisdocument moet u een afspraak maken. 

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen woonadres? Of woont u tijdelijk in een instelling? Dan kunt u zich door uw gemeente laten inschrijven op een briefadres. Overheidsinstellingen, zoals UWV of de Belastingdienst, sturen uw post naar dit adres. U kunt het adres van een kennis, bedrijf of instelling gebruiken als briefadres. De ontvanger moet ervoor zorgen dat de post bij u terechtkomt. U moet het gebruik van het briefadres aanvragen bij de gemeente. Kunt u niet zelf aan een briefadres komen? Dan helpt de gemeente u hierbij.

  • Dwangsom bij niet tijdig beslissen

    Een dwangsom is een boete die de gemeente aan u moet betalen. Deze boete kan de gemeente krijgen als zij te laat is met het nemen van een beslissing op uw aanvraag of bezwaarschrift. De boete wordt opgelegd per dag dat de beslissing te laat is.

  • Verhuizing doorgeven

    U moet een verhuizing altijd doorgeven aan de gemeente waarin u gaat wonen. Ook als u in dezelfde gemeente blijft wonen.  Verhuizing online doorgeven Wilt u liever persoonlijk op het gemeentehuis uw verhuizing doorgeven, dat kan via: Afspraak maken 

  • Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen

    U kunt onderstaande akte(n) aanvragen. Let op: de gebeurtenis (een geboorte, een overlijden, een huwelijk, een registratie of beëindiging van een partnerschap) moet hebben plaatsgevonden in de gemeente Ouder-Amstel. De gemeente betaalt u het bedrag van de aanvraag niet terug als blijkt dat de gebeurtenis niet heeft plaatsgevonden in Ouder-Amstel. Geboorteakte Overlijdensakte Huwelijksakte Echtscheidingsakte Akte van partnerschapsregistratie Akte van beëindiging partnerschap U kunt digitaal uw aanvraag doen of u maakt een afspraak en komt persoonlijk naar het gemeentehuis. Maak uw keuze:  Uittreksel of afschrift online aanvragen Afspraak maken