Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Nadeelcompensatie

    Is de waarde van uw woning of pand gedaald door een besluit, een planologische maatregel, omgevingsvergunning of een fysieke wijziging? Dan komt u misschien in aanmerking voor nadeelcompensatie (schadevergoeding). Nadeelcompensatie is de nieuwe term voor planschade. 

  • Bezwaar

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u hiertegen bezwaar maken als dit besluit rechtstreeks gevolgen voor u heeft. Dit doet u binnen 6 weken nadat het besluit is bekendgemaakt.

  • Identiteitskaart

    Het aanvragen en ophalen van een identiteitskaart doet u zelf, bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U betaalt bij de aanvraag. De identiteitskaart ligt na 5 werkdagen voor u klaar.

  • Paspoort

    Het aanvragen en ophalen van een paspoort doet u zelf, bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U betaalt bij de aanvraag. Het paspoort ligt na 5 werkdagen voor u klaar.

  • Klachten

    Als u niet tevreden bent over het werk van de gemeente zijn er verschillende manier om uw klacht bij ons de melden.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een paspoort speciaal voor vluchtelingen. Dit paspoort is overal ter wereld geldig, behalve in het land waarvan u de nationaliteit heeft. Ook kunt u het vluchtelingenpaspoort in Nederland gebruiken als een geldig identiteitsbewijs.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Een vreemdelingenpaspoort is een paspoort voor niet-Nederlanders die in Nederland wonen of verblijven en in het land van herkomst geen reisdocument kunnen krijgen. Ook kunt u het vreemdelingenpaspoort in Nederland gebruiken als een geldig identiteitsbewijs.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u, als burger, in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. U kunt dit bewijs aanvragen in de gemeente waar u ingescheven Met een bewijs van Nederlanderschap toont u aan dat u de Nederlandse nationaliteit bezit. U kunt het bewijs nodig hebben als u naar het buitenland verhuist, als u gaat trouwen of als u voor bepaalde beroepen in aanmerking wilt komen. Bijvoorbeeld bij functies in het openbaar bestuur.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een instelling woont? Dan kunt u zich onder bepaalde voorwaarden inschrijven op een briefadres. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen de gemeente Renkum? Of verhuist u vanuit een andere Nederlandse gemeente naar gemeente Renkum? Geef uw verhuizing door vanaf 28 dagen vóór uw verhuizing tot uiterlijk 5 dagen na uw verhuizing. Dat kan online of aan de balie in het gemeentehuis. Als u vanuit de gemeente Renkum ergens anders heen verhuist, dan schrijft u zich in bij de gemeente waar u gaat wonen. U hoeft zich niet bij ons uit te schrijven.