Zoekresultaat 1 - 10 van 21 resultaten

  • Echtscheiding melden

    Een scheiding regelt u met een advocaat bij de rechtbank. Zodra uw scheiding is geregeld, meldt u of uw advocaat dit bij de gemeente. Uw echtscheiding is pas definitief als dit verwerkt is in de burgerlijke stand van de gemeente.

  • Vluchtelingenpaspoort aanvragen

    Het vluchtelingenpaspoort is een reisdocument voor mensen die erkend zijn als vluchteling in Nederland. Het is ook een identiteitsbewijs. U kunt het vluchtelingenpaspoort niet gebruiken om naar het land van herkomst te reizen.

  • Basisregistratie personen (BRP), geheimhouding persoonsgegevens

    De gemeente kan voor u regelen dat bepaalde instanties de persoonsgegevens uit de basisregistratie personen (BRP) van u en/of uw minderjarige kinderen niet kunnen inzien.

  • Bewijs van in leven zijn

    Met een bewijs of verklaring van in leven zijn kunt u schriftelijk bewijzen dat u op het moment van afgifte in leven bent.

  • Naamswijziging

    Wilt u uw voornaam en/of achternaam veranderen, dan dient u een verzoek tot naamswijziging in bij de Dienst Justis van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

  • Geboorte, aangifte

    Is uw kindje geboren in Alkmaar? Dan geeft u binnen 3 dagen na de geboorte dit door in het Stadskantoor.  We noemen dit aangifte van geboorte doen.

  • Adoptie

    Hebt u een buitenlands kind geadopteerd? Dan meldt u dit bij de gemeente, zodra uw adoptiekind in Nederland is.

  • Erkenning van een kind

    De erkenning mag u in elke gemeente in Nederland doen. U kunt uw kind op verschillende momenten erkennen: vóór de geboorte; bij de geboorteaangifte; na de geboorteaangifte.

  • Levenloos geboren kind registreren

    Ouders die dat wensen, kunnen hun levenloos geboren kind registreren in de Basisregistratie personen (BRP).

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen, 18 jaar of ouder

    Het aanvragen van een paspoort of identiteitskaart doet u zelf. U doet dit bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Maak een afspraak om langs te komen.