Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Als uw partner of familielid is overleden, moet u veel regelen. De uitvaartondernemer doet voor u de overlijdensaangifte. Dit moet binnen 6 dagen na overlijden, in de gemeente waar de persoon is overleden.

  • Klacht doorgeven over behandeling door ambtenaar of bestuurder

    Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over het contact dat u heeft gehad met een ambtenaar, afdeling of bestuurder. U kunt dit het beste eerst bespreken met de persoon met wie u contact heeft gehad. Bent u na dit gesprek niet tevreden of vindt u dit moeilijk? Neem dan contact op met een klachtencoördinator van de gemeente.

  • Bewijs van in leven of attestatie de vita aanvragen

    Een attestatie de vita of bewijs van in leven zijn is een verklaring van de gemeente dat u in leven bent. Bijvoorbeeld een pensioenfonds kan hierom vragen. U vraagt deze verklaring persoonlijk aan bij de balie Publiekszaken. Maak hiervoor een afspraak.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u tijdelijk geen vast adres omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. U kunt dan belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u bereikbaar voor organisaties. Het briefadres vraagt…

  • Levenloos kindje registreren

    Het is voor ouders heel verdrietig als hun kind levenloos ter wereld komt. Wanneer het bestaan van het kind erkend wordt door een officiële registratie in de burgerlijke stand, kan het ouders hopelijk helpen bij de verwerking van hun verdriet. Het is mogelijk om uw levenloos geboren kind in de Basisregistratie Personen (BRP) te laten zetten. Dit gebeurt in de gemeente waar de ouders wonen.  

  • Echtscheiding of uit elkaar gaan

    Een echtscheiding regelt u via de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. Het stoppen van uw geregistreerd partnerschap regelt u in de meeste gevallen via een notaris. Uw advocaat of notaris geeft uw scheiding door aan de gemeente. De gemeente past uw gegevens aan in de registers van de burgerlijke stand. Pas dan is uw echtscheiding definitief.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen of verlengen

    U vraagt een paspoort of identiteitskaart persoonlijk aan. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. U betaalt bij de aanvraag. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort of de identiteitskaart zelf ophalen. Voor kinderen gelden speciale regels.