Zoekresultaat 1 - 10 van 37 resultaten

  • Verloren of gevonden voorwerpen

    Heeft u een voorwerp gevonden of bent u iets kwijtgeraakt in Amstelveen? Geef het voorwerp af bij de gemeente of kijk op de website verlorenofgevonden.nl om te zien of het door iemand is gevonden.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u aan in het raadhuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Toewijzen van woonwagenstandplaatsen

    Amstelveen heeft 54 woonwagenstandplaatsen op 4 woonwagenlocaties. Zoekt u een woonwagenstandplaats? Maak telefonisch een afspraak met de afdeling Projecten en Advies. Na inschrijving in het register van standplaatszoekenden en betaling wordt u op een wachtlijst gezet.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG) aanvragen

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis, daarvoor moet de organisatie de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem. Kan de organisatie de aanvraag niet digitaal klaarzetten? Dan geven zij u een aanvraagformulier mee en kunt u op afspraak bij het raadhuis terecht.

  • Geboorteaangifte doen

    Als uw kind geboren is, moet u dit aangeven bij de gemeente waar het is geboren. U komt daarvoor persoonlijk langs, binnen 3 dagen na de dag van de geboorte. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte op waarin de geboorteplaats van uw kind staat en hoe uw kind heet. Maak telefonisch een afspraak voor een bezoek aan het raadhuis.

  • Bewijs van in leven zijn aanvragen

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.

  • Bezwaar maken tegen besluit

    Als u het niet eens bent met een gemeentelijk besluit kunt u daar bezwaar tegen maken en uitleggen waarom u dat doet. Dan wordt de zaak nog eens bekeken. Een besluit is bijvoorbeeld het wel of niet verlenen van een omgevingsvergunning voor uzelf of uw buren of het wel of niet krijgen van een uitkering of subsidie.

  • Andere achternaam gebruiken

    Wilt u dat de gemeente en andere overheidsorganisaties u aanspreken met een andere achternaam? Dan kunt u hiervoor een verzoek bij ons indienen. Uw officiƫle achternaam verandert niet, maar wij gebruiken dan de achternaam van uw keuze om u aan te schrijven.

  • Nadeelcompensatie aanvragen

    Als u of uw bedrijf schade lijdt als gevolg van een besluit of actie van de gemeente, hebt u mogelijk recht op nadeelcompensatie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij verlies van winst of (huur)inkomsten, vermindering van de waarde van een bedrijf of woning, of schade of tijdelijke overlast tijdens bouwwerkzaamheden.