Zoekresultaat 1 - 10 van 15 resultaten
- Geboorteaangifte
De geboorte van een kind moet u doorgeven in de gemeente waar het kind is geboren. Dit doet u binnen drie werkdagen. De vader of moeder doet geboorteaangifte. Als dit niet kan, moet iemand die bij de geboorte was aangifte doen. U kunt de geboorteaangifte helemaal online of aan de balie in het gemeentehuis doen. De geboorte online aangeven via DigiD Openingstijden balie Burgerzaken Bewijsstukken online geboorteaangifte Voor de online aangifte heeft u nodig: DigiD van de moeder en vader. Verklaring van de verloskundige. Een kopie van een erkenningsakte (als u dat hebt).
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Vreemdelingenpaspoort
Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type I of II)? Staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP)? Maar hebt u (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u in sommige gevallen een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Bijvoorbeeld wanneer u van uw eigen land geen reisdocument krijgt. U kunt met het vreemdelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2025-01-17
- Legalisatie handtekening
Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. De legalisatie zegt niets over de inhoud van het document of formulier. Afspraak maken voor het aanvragen van een legalisatie handtekening
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Zakenpaspoort
Met een paspoort kunt u u identificeren en reizen. U kunt een zakenpaspoort aanvragen als u veel naar het buitenland reist. Dit paspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. Afspraak maken voor het aanvragen van een Zakenpaspoort
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2025-01-17
- Vluchtelingenpaspoort
Hebt u een geldige verblijfsvergunning (type III of IV) en staat u ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP), dan kunt u in sommige gevallen een vluchtelingenpaspoort aanvragen. U kunt met het vluchtelingenpaspoort reizen naar alle landen, behalve uw land van herkomst.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Briefadres
Het is wettelijk verplicht dat u wordt ingeschreven op het adres waar u woont of verblijft. In bepaalde uitzonderingsgevallen kunt u op een briefadres worden ingeschreven. Onder anderen bij: Verblijf in bepaalde instellingen voor gezondheidszorg. Instellingen voor kinderbescherming. Penitentiaire instellingen. Ontbreken van een woonadres. Een briefadres moet altijd een bestaand adres zijn en mag geen postbus zijn. De hoofdbewoner van het betreffende adres moet schriftelijk toestemming geven. Wilt u een briefadres aanvragen? Dan kunt u bellen met (0341) 359 670. Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit). Of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit). Het briefadres is in Nederland. Het briefadres is geen postbus. Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente. U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-07-09
- Verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Werkgevers en andere organisaties kunnen om een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) vragen. In deze verklaring staat dat u geen relevante strafbare feiten op uw naam heeft staan. Deze verklaring is bijvoorbeeld verplicht voor: Onderwijzers Taxichauffeurs Mensen in de kinderopvang Bij een aanvraag voor bijvoorbeeld een visum of werkvergunning kan deze verklaring noodzakelijk zijn. Verklaring omtrent het gedrag online aanvragen via DigiD Vraagt u de VOG online aan? Dan heeft u de volgende bijlagen digitaal nodig: Een door uzelf en de instantie die de VOG vraagt ingevuld aanvraagformulier.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-11-25
- Afschrift burgerlijke stand
Wat is een afschrift van de burgerlijke stand? Dat is een overzicht van belangrijke gebeurtenissen (dit noemen we rechtsfeiten) in het leven. Denkt u daarbij aan gebeurtenissen zoals: Geboorte Overlijden Huwelijk Scheiding Partnerschapsregistratie Beëindiging partnerschap Op een afschrift van de burgerlijke stand staat een rechtsfeit. U kunt alleen bij de gemeente waar de gebeurtenis is volgetrokken een afschrift krijgen. Wij versturen het afschrift binnen 3 werkdagen per post. De bezorging van de post neemt ook enkele dagen in beslag. Heeft u het afschrift eerder nodig? Neemt u dan contact op. Dan zorgen wij ervoor dat u het afschrift bij de Ontvangstbalie kunt ophalen. Afschrift burgerlijke stand online aanvragen via DigiD Afspraak maken voor het aanvragen van een afschrift burgerlijke stand Soort akte Er zijn verschillende akten waarvan een afschrift of uittreksel is op te vragen: Geboorteakte Overlijdensakte Huwelijksakte Echtscheidingsakte Akte van partnerschapsregistratie Akte van beëindiging partnerschap Termijn Vraagt u het afschrift uit de burgerlijke stand online aan? De afdeling Burgerzaken stuurt het document binnen 1 week naar uw huisadres. Uittreksel BRP Verwar een afschrift burgerlijke stand niet met een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP). Hierin bewijst de gemeente dat u in deze gemeente staat ingeschreven. Een uittreksel uit het BRP is alleen te krijgen bij de gemeente waar u staat ingeschreven.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23
- Naamskeuze
Het eerste kind van een getrouwd stel krijgt vanzelf de achternaam van de vader. De ouders kunnen ook besluiten om het kind de achternaam van de moeder te geven. Dit moeten zij doorgeven aan de gemeente voor of bij de geboorteaangifte. Kinderen die hierna worden geboren, krijgen dezelfde achternaam als het eerste kind. Bij ongetrouwde ouders krijgt het kind standaard de achternaam van de moeder. Bij erkenning kunt u ervoor kiezen dat het kind de naam van de vader krijgt. De moeder moet toestemming geven. De kinderen die hierna worden geboren, krijgen dan dezelfde achternaam. De gemeente maakt een akte van naamskeuze op. U mag de achternaam van uw kinderen nog één keer veranderen in die van de andere ouder. Dit mag wanneer u gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat. Kinderen boven de zestien jaar moeten hier zelf een handtekening voor zetten. Openingstijden balie Burgerzaken Voorwaarden Wordt uw kind geboren in het buitenland en kunt u daar de achternaam niet zelf kiezen? Dan kunt u dit binnen 2 jaar na de geboorte in Nederland doen. Uw kind heeft de Nederlandse nationaliteit. Is het kind 16 jaar of ouder? Dan legt het kind zelf een verklaring af over de keuze van de naam.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-08-06
- Aangifte overlijden
Als er iemand overlijdt moet u aangifte doen bij de gemeente. U doet de aangifte bij de gemeente waar de persoon overleden is. Meestal doet de uitvaartondernemer aangifte, maar u kunt het ook zelf doen. Na de aangifte wordt: De overlijdensakte gemaakt. Het verlof tot begraven/cremeren afgegeven. Afspraak maken voor het doorgeven van overlijden Digitale aangifte (alleen mogelijk voor uitvaartondernemers) Uitvaartondernemers kunnen aangifte doen door in te loggen met eHerkenning. De aangifte overlijden online doorgeven via eHerkenning Doet u voor de eerste keer online aangifte? Dan moet u bekend gemaakt worden in onze omgeving. Hiervoor hebben we de volgende gegevens nodig: BSN persoon Volledige voornamen Volledige achternaam Emailadres Telefoonnummer Naam organisatie Adres organisatie KVK nummer U kunt dit mailen naar burgerzaken@putten.nl
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-12-23