Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan bij de gemeente waar u woont. Het nieuwe document is 5 werkdagen na uw afspraak klaar en kunt u ophalen in het Servicecentrum Leidschendam. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een ID-kaart 5 jaar geldig. Bij spoed bel 14 070.

  • Gemeentegrond kopen

    U kunt grond van de gemeente kopen (of huren) als dat stukje grond door de gemeente is aangewezen. Kijk op de gronduitgiftekaart of de grond beschikbaar is. U kunt uw aanvraag om gemeentegrond te kopen of huren digitaal aandienen.

  • Betalen gemeentelijke belastingen

    U kunt de gemeentelijke belastingen betalen via internetbankieren, automatische incasso of met pin betalen aan de balie. Het hele aanslagbedrag moet u op de laatste vervaldag betaald hebben. De vervaldag staat op uw aanslagbiljet. Betaalt u met automatische incasso, dan mag u langer doen over uw betaling.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan bij de gemeente waar u woont. Bent u 18 jaar of ouder? Het nieuwe document is 5 werkdagen na uw afspraak klaar en kunt u ophalen in het Servicecentrum Leidschendam. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een paspoort 5 jaar geldig. Bij spoed belt u 14 070.

  • Gemeentelijk groen adopteren

    U kunt gemeentelijk groen adopteren en zelf onderhouden. De grond en de beplanting blijven toegankelijk en eigendom van de gemeente. U sluit daarvoor met de gemeente een overeenkomst voor zelfbeheer. Om groen te kunnen adopteren moet uw aanvraag aan een aantal voorwaarden voldoen.

    U heeft DigiD nodig. Komt u er niet uit? Bel 14 070 of gebruik het contactformulier

  • Registratie stilgeboren kindje

    Het verlies van een kind is een zware en verdrietige tijd. Om ouders te ondersteunen is het mogelijk een kind dat stilgeboren is (ook wel levenloos geboren genoemd) of een kind dat kort na de geboorte is overleden, te laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit kan ook met terugwerkende kracht. De duur van de zwangerschap is hierbij niet van belang. Neem telefonisch contact op om de registratie in gang te zetten.

  • Klacht over behandeling gemeente

    Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen of verkeerd antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wilt u liever eerst persoonlijk contact met de klachtbehandelaar, neem dan contact op via telefoonnummer 14 070 en vraag naar de gemeentelijke klachtbehandelaar.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, partnerschap, echtscheiding of overlijden? Dan kunt een kopie van de officiële akte aanvragen via DigiD. Dat doet u bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U krijgt het uittreksel binnen 8 werkdagen per post thuisgestuurd.

  • Nadeelcompensatie

    Het kan zijn dat u als particulier of ondernemer financiële of economische schade heeft door een besluit van de gemeente op het gebied van de ruimtelijke ordening of werkzaamheden aan riool of wegen. Uw huis wordt bijvoorbeeld minder waard of u loopt inkomen mis. U kunt dan misschien een vergoeding van deze schade krijgen. Dat heet nadeelcompensatie.

    U heeft DigiD of eHerkenning nodig. Komt u er niet uit? Bel 14 070 of gebruik het contactformulier.