Zoekresultaat 1 - 7 van 7 resultaten

  • Rijbewijs verloren of gestolen

    Als uw rijbewijs vermist is, kunt u dit melden bij de gemeente. Daarna kunt u een nieuw rijbewijs aanvragen. Bent u uw rijbewijs kwijtgeraakt in het buitenland? Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een bewijs daarvan. Doe bij terugkomst een melding hiervan bij de gemeente. Het nieuwe rijbewijs is 10 jaar geldig. Behalve als u medisch gekeurd moet worden. U krijgt zo nodig een vervangend rijbewijs dat even lang geldig is als uw verloren of gestolen rijbewijs. Kijk voor meer informatie bij Medische keuring voor uw rijbewijs.

  • Kabels en leidingen aanleggen

    Alleen met toestemming van de gemeente mag u kabels en leidingen in de grond aanleggen. Toestemming is niet nodig als het om eigen grond gaat en u dit zonder machine doet. Gebruikt u een machine voor het graven? Dan moet u ook een graafmelding doen. Dit doet u bij het Kabels en Leidingen Informatiecentrum (KLIC) van het Kadaster. Bij het Kadaster is alle informatie over de ligging van kabels en leidingen centraal opgeslagen.

  • Inrit aanleggen

    Als u een inrit wilt maken bij uw bedrijf of huis heeft u een omgevingsvergunning nodig. Bijvoorbeeld als u een inrit wilt maken van de weg naar uw garage. Of voor een inrit over water, zoals over een sloot. Een bestaande inrit mag u niet zonder vergunning veranderen. Daarnaast moet u een borgingsplan laten opstellen. In een borgingsplan staat bijvoorbeeld hoe een bouwwerk aan regels voldoet. Het borgingsplan moet worden opgesteld door een officiële kwaliteitsborger. Deze kunt u vinden via het Omgevingsloket.

  • Evenement organiseren

    Een evenement is een voor het publiek openbaar toegankelijke vermakelijkheid. Voor het organiseren van een evenement is afhankelijk van de grootte en de impact een vergunning of een melding nodig. De gemeente Hulst kent drie soorten evenementen: Categorie A: Meldingsplichtig evenement Categorie B: Regulier evenement Categorie C: Risico evenement

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Indien u gehandicapt bent kunt u in aanmerking komen voor een gehandicaptenparkeerkaart. Hiermee kunt u gratis parkeren op de daarvoor aangegeven gehandicaptenparkeerplaatsen. Verder mag u onbeperkt parkeren op plaatsen waar voor anderen een beperkte parkeertijd geldt. U mag uw auto ook neerzetten op plaatsen waar parkeren normaal verboden is.  Let op: Op betaalde parkeerplaatsen waar geen gehandicaptenparkeerplaats is aangegeven moet wel parkeerbelasting worden betaald. Ook met een gehandicaptenparkeerkaart. Er zijn parkeerkaarten voor bestuurders en passagiers. Bij de aanvraag voor een gehandicaptenkaart is een geneeskundig onderzoek vereist door een daartoe aangewezen arts. De gemeente verstrekt ook gehandicaptenparkeerkaarten aan zorginstellingen voor het vervoer van hun gehandicapte bewoners. De gehandicaptenparkeerkaart is geldig in de meeste Europese landen en heeft een geldigheid van 6 maanden tot 5 jaar.  

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Indien u in het bezit bent van een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurder, passagier/bestuurder of passagier, dan kunt u in principe in aanmerking komen voor het instellen van een gehandicaptenparkeerplaats in de nabijheid van het woonadres. Deze moet schriftelijk worden aangevraagd bij de gemeente. Daarbij moet de aanvrager duidelijk de noodzaak voor het realiseren van een gehandicaptenparkeerplaats omschrijven. Het aanvraagformulier is verkrijgbaar in de gemeentewinkel of via e-mail. De aanvraag wordt door de gemeente getoetst aan technisch en juridische eisen. Daarbij wordt bezien of de aanvrager de auto kan parkeren op eigen terrein; bij de woning of op een loopafstand zoals gesteld in het medisch advies. Aan de hand van het kentekenbewijs (deel IA en IB) wordt bekeken in hoeverre het voertuig waarvoor de gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd op naam staat van de bestuurder. De bestuurder van het voertuig waarvoor een gehandicaptenparkeerplaats wordt aangevraagd, moet op hetzelfde adres als de passagier ingeschreven staan bij de gemeente Hulst. Tevens dient een kopie van de gehandicaptenparkeerkaart(en) te worden ingediend. De procedure duurt minimaal acht weken. Voor meer informatie kunt u terecht in de gemeentewinkel of kunt u contact opnemen met de gemeente Hulst, op tel. 14 0114 of via e-mail.  

  • Rijbewijs aanvragen

    Als uw rijbewijs bijna verloopt, is het tijd om uw rijbewijs te vernieuwen. Op uw rijbewijs staat tot wanneer het geldig is. Nieuwe rijbewijzen zijn meestal 10 jaar geldig. Soms is een rijbewijs korter geldig. Bijvoorbeeld als u uw vrachtwagenrijbewijs wilt verlengen. Of als u ouder bent dan 65 jaar.  Bent u geslaagd voor een nieuwe categorie? Bijvoorbeeld voor uw motorexamen, terwijl u al een autorijbewijs heeft? Vraag dan een nieuw rijbewijs aan. Op uw nieuwe rijbewijs komt de nieuwe categorie erbij. Pas met uw nieuwe rijbewijs mag u dan ook met een motor de weg op.  Is uw rijbewijs beschadigd? Vraag dan een nieuw rijbewijs aan. Geldt een medische beperking of een zwaardere categorie voor uw rijbewijs? Dan is het vervangende rijbewijs tot dezelfde datum geldig als uw oude rijbewijs.