Zoekresultaat 1 - 10 van 33 resultaten

  • Omgevingsplan

    In het omgevingsplan staan (op termijn) alle gemeentelijke regels die gelden in de fysieke leefomgeving.

  • Slopen en asbest verwijderen

    U mag niet zomaar slopen. U doet een melding als u meer dan 10m3 sloopafval heeft of als u asbest gaat verwijderen. Een melding doet u via het Omgevingsloket.

  • Afval ophalen en wegbrengen

    Het Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN) haalt het huishoudelijk afval op in de gemeente Soest. RMN beheert ook de recyclingstations.

  • Handtekening legaliseren

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U zet bij de gemeente uw handtekening op het document.

  • Zienswijze indienen

    Soms heeft de gemeente een plan of neemt zij een besluit waar u het niet mee eens bent. U kunt dan binnen zes weken na publicatie uw mening geven.

  • Rioolheffing

    U betaalt rioolheffing als u gebruiker bent van een woning, garage, onbebouwde grond of bedrijf. Als huurder betaalt u voor het afvoeren van uw afvalwater.

  • Verhuizing doorgeven

    Geef uw verhuizing binnen of naar Soest of Soesterberg door vanaf vier weken voor uw verhuizing tot uiterlijk vijf dagen na uw verhuizing. Dit kan online.

  • Urgentieverklaring aanvragen

    Soms is het mogelijk om voorrang te krijgen op andere woningzoekenden. Er wordt alleen urgentie verleend in situaties waarin er echt geen andere oplossing is.

  • Hondenbelasting

    U betaalt hondenbelasting in de gemeente Soest. Meld uw hond binnen twee weken na aanschaf aan. Heeft u geen hond meer? Of verhuist u? Meld uw hond dan af.

  • Omgevingsvergunning voor (ver)bouwen en slopen

    Bent u van plan om een bedrijf te starten of te (ver)bouwen, wilt u iets aanleggen, slopen of een boom kappen? Dan vraagt u meestal een omgevingsvergunning aan.