Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (2)
Zoekresultaat 1 - 10 van 42 resultaten
- Identiteitskaart
Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen
Verlies of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart meldt u online. Eerst meldt u de vermissing. Daarna vraagt u een nieuw document aan.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Moving abroad
Notify us if you move abroad or if you are planning to stay abroad for at least 8 months. You can do this no earlier than 5 days in advance by making an appointment and coming to the City Hall. After informing us of your relocation, you will receive a proof of deregistration.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-08-20
- Akte burgerlijke stand
Hebt u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden? Vraag dan een kopie van de officiële akte aan. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Vreemdelingenpaspoort
Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Buitenlands huwelijk / buitenlandse scheiding registreren
Bent u als Nederlander in het buitenland getrouwd of gescheiden? Dan moet u dit laten registreren bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Daarmee wordt uw huwelijk of echtscheiding in Nederland rechtsgeldig. De registratie regelt u in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-09
- Verklaring omtrent gedrag (VOG)
Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Haarlem ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-01
- Eigen trouwambtenaar regelen
U kunt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap laten sluiten door een eigen trouwambtenaar. Diegene moet dan voor 1 dag benoemd worden tot trouwambtenaar van de gemeente Haarlem. Als deze persoon al een Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (BABS) is, dan vraagt u dit uiterlijk 2 maanden voor de ceremonie aan. Is hij of zij nog geen BABS, dan vraagt u dit uiterlijk 4 maanden voor de ceremonie aan.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-08-14
- Leefstraat organiseren
Als u samen met buren een leefstraat wilt organiseren is daar een aantal voorwaarden aan verbonden. De bewoners zijn zelf verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van de leefstraat en alle buren moeten instemmen met de plannen. Voor het inrichten van een leefstraat kunt u subsidie aanvragen. Het plannen en aanvragen van een leefstraat kost minimaal 2 maanden, dus begin op tijd.
- Bron: Haarlem (Gemeente)
- 2024-09-04