Zoekresultaat 1 - 10 van 76 resultaten

  • Omgevingstafel

    De Omgevingswet wil dat overheden zich inzetten om activiteiten in de fysieke leefomgeving mogelijk te maken. Dat kan via de Omgevingstafel. Als de gemeente uw plan wenselijk vindt, bespreken we uw idee daar.

  • Hulp voor gedupeerden van de toeslagenaffaire

    De Belastingdienst is bij veel ouders te streng geweest met het terugvragen van kinderopvangtoeslag. Dit staat bekend als de ‘toeslagenaffaire’. Bent u een gedupeerde van de toeslagenaffaire? Dan komt u in aanmerking voor de herstelregeling van de Belastingdienst. Maar ook de gemeente kan u helpen, als u meer hulp nodig heeft. Meld dit bij ons.

  • Garantstelling of logiesverstrekking

    Heeft u iemand uit het buitenland uitgenodigd om bij u te logeren? En heeft deze persoon een visum voor Nederland nodig? Dan heeft u een garantstelling of logiesverstrekking nodig met daarop een gelegaliseerde handtekening. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U regelt het in het gemeentehuis. U maakt daarvoor online een afspraak.

  • Energietoeslag

    Heeft u een bijstandsuitkering of een inkomen van maximaal 120% van de bijstandsnorm? Dan krijgt u ook dit jaar geld om de energierekening te betalen. We noemen dit energietoeslag. U krijgt € 1.300,-. Dit geld krijgt u omdat gas en elektriciteit op dit moment erg duur zijn. Hoe hoog is een inkomen onder 120% van de bijstandsnorm? Hieronder vindt u de netto bedragen. Let op: u kunt de eenmalige energietoeslag aanvragen tot en met 30 juni 2024.

  • Aanvullende bijdrage kinderopvang

    Ouders die werk en zorg combineren, kunnen bij de Belastingdienst Kinderopvangtoeslag aanvragen. Daarnaast kent de gemeente Westervoort een aantal aanvullende regelingen voor de kosten van kinderopvang. U kunt bij RSD de Liemers terecht voor informatie of u voor deze aanvullende regelingen in aanmerking komt. Komt u in aanmerking, dan kunt de aanvullende bijdrage Kinderopvang bij RSD de Liemers aanvragen.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U krijgt dan een kopie van de officiële akte. Een uittreksel burgerlijke stand vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Legaliseren handtekening

    Moet u aantonen dat uw handtekening van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak:

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak.

  • Gezondheidsverklaring

    Wilt u een rijbewijs voor vrachtwagen of bus aanvragen? Heeft u een beperking of bent u 75 jaar of ouder en wilt u uw rijbewijs vernieuwen? In deze gevallen heeft u een verklaring nodig dat u geschikt bent om te rijden. Hieronder kunt u deze direct aanvragen met uw DigiD.

  • Betalen gemeentelijke belastingen

    U kunt de gemeentelijke belasting automatisch betalen. Het bedrag wordt dan afgeschreven in maximaal 10 termijnen. Elke maand een gelijk deel. Dit heet ook wel automatische incasso. U moet de gemeente wel machtigen om de bedragen automatisch van uw rekening af te schrijven. U kunt hier online automatische incasso aanvragen, stoppen of uw bankrekeningnummer veranderen.