Zoekresultaat 1 - 10 van 19 resultaten

  • Digitaal factuur

    Wilt u uw facturen voortaan digitaal ontvangen? Met het invullen van dit formulier geeft u ons toestemming om onze  facturen  digitaal naar u te versturen. Dit is nodig in het kader van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).  Wij vragen u een aantal gegevens in te vullen die wij gebruiken om de aanvraag te kunnen verwerken. Zodra u het webformulier heeft verstuurd , ontvangt  u na 2 weken alle facturen in PDF + xml digitaal per email.

  • Wijzigen of aanvullen van uw persoonsgegevens

    Van een officiële gebeurtenis in het buitenland (bijvoorbeeld als u getrouwd bent, of daar een kind heeft gekregen) moet u de officiële documenten bij ons aanleveren.

  • Echtscheiding melden

    Voor het aanvragen van een echtscheiding gaat u naar de rechtbank. U heeft hiervoor een advocaat nodig. Zodra de gemeente de echtscheiding inschrijft in de burgerlijke stand, is de echtscheiding officieel. Wilt u dat wij en andere (overheids)organisaties u aanschrijven met uw (meisjes)naam? Dan kunt u dit aangeven bij ons met een verzoek ‘aanduiding naamgebruik’. Wij en andere (overheids)organisaties gebruiken dan deze naam. Bijvoorbeeld bij het sturen van post.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    U kunt een bewijs van in leven direct online aanvragen. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. De betaling kunt u middels iDeal of creditcard doen. Voor attestatie de vita kunt u online een afspraak maken.

  • Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen

    Een uittreksel of afschrift uit de burgerlijke stand kunt u digitaal aanvragen. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. De betaling kunt u middels iDeal of creditcard doen. U krijgt het uittreksel of afschrift dan thuisgestuurd. LET OP! Afschriften burgerlijke stand kunnen alléén aangevraagd worden in de gemeente waar het rechtsfeit heeft plaatsgevonden.

  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen

    Werkgevers en andere organisaties kunnen u vragen om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Met een VOG laat u zien dat uw gedrag geen bezwaar is voor een bepaalde taak of functie. Justis onderzoekt of u iets strafbaars heeft gedaan in het verleden. Een VOG is bijvoorbeeld verplicht voor onderwijzers, beginnende taxichauffeurs, mensen in de kinderopvang of wanneer u een visum nodig heeft. Het is alleen mogelijk een VOG digitaal aan te vragen als de aanvraag digitaal is klaargezet door de organisatie die de VOG van u vraagt. Informeer bij uw organisatie of dit het geval is.

  • Uittreksel uit basisregistratie personen opvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Hierop staan onder andere uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. U kunt een uittreksel uit de basisregistratie personen online aanvragen. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. U betaalt met IDEAL of creditcard. U krijgt het uittreksel dan meestal binnen vijf werkdagen thuisgestuurd.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie. Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels. Een tweede paspoort kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben of uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken. U vraagt het document persoonlijk aan en haalt ook persoonlijk bij ons op.

  • Handtekening laten legaliseren

    Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator. Heeft u een klacht over de gemeente, deze kunt u direct online indienen. De gemeente kan u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u het oordeel.