Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten

  • Registratie levenloos geboren kind

    Het verliezen van een kind veroorzaakt een groot verdriet. Aangifte doen bij de gemeente kan misschien helpen bij het verwerken hiervan. En u heeft dan een officieel bewijs dat uw kind heeft bestaan.

    Als uw kindje levenloos geboren is, dan doet u hiervan aangifte bij de burgerlijke stand van de gemeente waar uw kind is geboren. U krijgt van de gemeente een akte van geboorte (levenloos). Het is ook mogelijk om een kind dat levenloos is geboren of een kind dat kort na de geboorte is overleden, te laten bijschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP). Dit doet u bij de gemeente waar u woont.

  • Melding openbare ruimte

    Als er iets niet werkt of kapot is in de straat of in uw buurt, dan vinden wij het fijn als u dat meldt. Wij kunnen dan actie ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan een kapotte lantaarnpaal. Maar ook als u overlast ervaart. Wij noemen dat een melding openbare ruimte, ook wel MOR.

    Let op: als u uw melding doet via onderstaand formulier dan kunnen wij u informeren over de voortgang. Doet u een melding via BuitenBeter of Fixi, dan hebben wij geen gegevens van u en kunnen we u niet op de hoogte houden.

  • Asbest verwijderen

    Als u asbest gaat verwijderen, moet u een sloopmelding doen. Dit doet u via het Omgevingsloket.

  • Een kind erkennen en naam kiezen

    Als u niet automatisch de wettelijk ouder van een kind bent, kunt u een kind erkennen. U kunt dan ook kiezen welke achternaam het kind krijgt. U gaat hiervoor persoonlijk langs bij de gemeente.

  • Verhuizen vanuit het buitenland

    Komt u voor het eerst in Nederland wonen? U moet zich dan persoonlijk inschrijven bij de gemeente. Na uw aankomst in Nederland moet u zich binnen 5 werkdagen inschrijven. Maak een afspraak bij de gemeente waarin u gaat wonen.

  • Rijbewijs

    Wilt u snel uw rijbewijs verlengen omdat hij bijna verloopt? Of wilt u een categorie-uitbreiding? Dat kan vanaf nu ook online bij de RDW!

    Wilt u liever uw rijbewijs persoonlijk verlengen aan de balie? Dat kan ook. U vraagt een rijbewijs persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Na 5 werkdagen kunt u het rijbewijs ophalen. Voor het aanvragen van een rijbewijs in het gemeentehuis moet u van tevoren een afspraak maken.

  • Ondersteuning via de Wmo

    Heeft u door ziekte, ouderdom of een beperking hulp nodig? Voelt u zich eenzaam of lukt het u niet om het huishouden te doen? En kunt u geen hulp vragen aan uw omgeving? Dan kunt u terecht bij het Sociale team. Zij kunnen u ondersteuning bieden vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).

  • Overlijdensaangifte

    Als iemand overlijdt, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente. Meestal doet de uitvaartondernemer dat. Maar u kunt het ook zelf doen.

  • Overlast (beschermde) dieren melden

    In onze gemeente hebben we dieren waar we mee samen leven. Het kan voorkomen dat een beschermd dier overlast veroorzaakt in of rond uw huis. Dit brengt een dilemma met zich mee. Het is een beschermd dier en daar moeten we voorzichtig mee omgaan. Neem daarom contact met ons op om te overleggen wat u het beste kunt doen. Wij helpen u verder en verwijzen u door naar een expert.

  • Woning splitsen of samenvoegen

    Voor het splitsen van een woning heeft u een omgevingsvergunning nodig. U vraagt de vergunning aan via het Omgevingsloket.