Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten
- Afschrift burgerlijke stand
De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap, overlijdensakte, echtscheidingsakte en attestatie de vita. Vraag dit product digitaal aan door op de rode knop te klikken.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-01-02
- Garantstelling of logiesverstrekking
Een garantstelling of logiesverstrekking is een verklaring waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Deze verklaring is soms nodig bij een visumaanvraag. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de betreffende persoon. Ga wel eerst naar de gemeente om uw handtekening te legaliseren. U maakt daarvoor een afspraak.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-01-02
- Legaliseren handtekening
Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is. U maakt hiervoor een afspraak.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-01-02
- Paspoort of identiteitskaart kwijt
Geef zo snel mogelijk door dat uw paspoort kwijt of gestolen is bij de gemeente. U hoeft geen melding te maken bij de politie.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-07-09
- Meteen melden
Is er iets kapot bij u in de buurt? Bijvoorbeeld een lantaarnpaal of stoeptegel? Is er iets kapot in uw woonomgeving? Of hebt u ergens last van, bijvoorbeeld overlast van een evenement? Meld het ons meteen. Geef ook uw melding door over veiligheid in uw buurt. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-06-25
- Uittreksel basisregistratie personen
Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-01-02
- Waarmerken kopie
Soms hebt u een gewaarmerkt kopie van een document nodig. Dit is een verklaring dat de kopie van het document er precies hetzelfde uitziet als het origineel. De gemeente zet een waarmerk op de kopie van het originele document. U kunt een kopie van uw reisdocument, rijbewijs of verblijfsvergunning laten waarmerken.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-01-02
- Aangifte geboorte
Als een kind is geboren, doet iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest aangifte. Dat moet in de gemeente waar het kind is geboren. U doet binnen 3 dagen na de geboorte aangifte. Dan kan online. U kunt ook naar het gemeentehuis komen. Maak een afspraak via 0165 - 390 500 tussen 9.00 en 12.00 uur.
- Bron: Halderberge (Gemeente)
- 2024-07-10
- 1