Zoekresultaat 1 - 10 van 18 resultaten

  • Starterslening

    22 november: geen budget beschikbaar. De gemeente Meppel vindt het belangrijk dat starters een kans hebben op de koopwoningmarkt. Een huis kopen dat onbetaalbaar lijkt zou mogelijk kunnen worden dankzij de Starterslening. De naam zegt het al: de Starterslening is bedoeld voor een eerste koophuis. Met deze lening kan het verschil tussen de prijs van het huis dat men wil kopen (inclusief bijkomende kosten) en het bedrag dat maximaal geleend worden overbrugd. De Starterslening is altijd een aanvulling op een normale hypotheek. Voorwaarden U bewoont op het moment van de aanvraag zelfstandig een huurwoning of wooneenheid, dan wel bent inwonend. U koopt een bestaande koopwoning in de gemeente Meppel Dit kan niet een huurwoning (corporatiewoning) zijn die nu te koop wordt aangeboden De kosten van het verkrijgen in eigendom van de bestaande koopwoning zijn niet hoger dan €350.000,-. U gaat de woning zelf bewonen. De hoogte van de Starterslening bedraagt maximaal 20 % van de verwervingskosten, maximaal van € 30.000,-. Het budget van de gemeente is toereikend om de aanvraag te honoreren. Aanvraag Als u voldoet aan de voorwaarden en gebruik wilt maken van de regeling vraagt u de toewijzigingsbrief aan met het online startformulier (alleen actief bij budget; niet actief dan geen budget) op deze website. U ontvangt van ons de toewijzingsbrief per post als u aan de voorwaarden voldoet.  Deze heeft u nodig voor het aanvragen van de lening De lening vraagt u digitaal aan via www.svn.nl. Als dit niet lukt kunt u contact opnemen met SVn via 088 - 2539400. Daarna verzorgt SVn de verdere aanvraagprocedure, de financiële toets en het verstrekken van de lening Meer informatie Informatie over de lening, actuele rentepercentage en een rekenhulp vindt u op de website van SVn www.svn.nl Mail naar postbus@meppel.nl of neem contact op met het Klantcontactcentrum via 14 0522 De verordening vindt u terug op www.overheid.nl, onderwerp Volkshuisvesting en woningbouw

  • Verloren en gestolen fietsen

    Fiets kwijt? Het kan zijn dat deze gevonden wordt of is verwijderd. Deze fietsen worden door de gemeente opgeslagen. Fietsen die onbeheerd staan: Verzegelt de gemeente Wanneer het zegel na 3 dagen niet is verbroken, haalt de gemeente de fiets op Wanneer het om een gestolen fiets gaat, bezorgt de gemeente de fiets bij de rechtmatige eigenaar Fietseigenaren die hun fiets kwijt zijn kunnen deze terughalen op de werf, Eekhorstweg 16: op dezelfde dag dat ze verwijderd zijn tussen 14.00 en 17.00 uur. anders alleen op zaterdagen van 10.00 tot 12.00 uur in de oneven weken. Meenemen fietssleutel geldig identiteitsbewijs Kosten Er zijn geen kosten verbonden aan het terugkrijgen van uw fiets. Meer informatie Mail naar postbus@meppel.nl of bel het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522.  

  • Glas

    Glazen potten en flessen (‘verpakkingsglas’) gooi je in de glasbak. Andere glassoorten, zoals drinkglazen, schalen en hittebestendig glas, horen bij het restafval. Spiegels en vensterglas kun je inleveren bij de milieustraat. Glasbakken Bijna al het (verpakkings-)glas waar geen statiegeld op zit, hoort in de glasbak. Ook kleine potjes, bijvoorbeeld voor kruiden, kunnen in de glasbak. In de glasbak hoort alleen glas thuis: ander afval kan het hergebruikproces verstoren. De glasbakken staan op verschillende plekken in de gemeente Meppel. Voorkom overlast voor de buurt. Stort alleen glas tussen 7.30 en 21.30 uur. Wel in de glasbak: Potten en flessen, parfumflesjes en medicijnpotjes, glazen deo-rollers, glazen kruidenpotjes. Niet in de glasbak: Gebroken vensterruiten, kristalglas, keramisch glas (zoals ovenschalen, theeglazen etc.), spaar- en LED-lampen, TL-buizen, gloeilampen, (porselein) serviesgoed, spiegel en wit opaalglas. Dit levert u in bij het Afvalbrengstation. Wat gebeurt ermee? Het gescheiden glas wordt in de glasfabriek gescheiden van etiketten en doppen. Daarna wordt het gesmolten en worden er bijvoorbeeld weer nieuwe flessen van gemaakt. Glas kan eindeloos worden hergebruikt zonder verlies van kwaliteit. Op kleur gescheiden glas levert de meeste milieuwinst op. Geef het door! Afval is een grondstof. Het wordt gebruikt voor het maken van nieuwe materialen. Door goed te scheiden zorgen we samen dat grondstoffen niet verloren gaan. Geef het ook door! Kijk op www.geefhetdoor.nl wat jij kan doen.  

  • Caravan parkeren op openbare weg

    U mag uw caravan of een ander dergelijk voertuig maximaal 3 aaneengesloten dagen op de openbare weg parkeren. U kunt de gemeente vragen om ontheffing voor het parkeren van het voertuig voor langere periode.

  • Paspoort

    Met een paspoort laat u zien wie u bent (identificeren) en reist u naar ieder land ter wereld. Een paspoort is 10 jaar geldig voor personen van 18 jaar en ouder en 5 jaar geldig voor personen jonger dan 18 jaar. Het aanvragen en afhalen van een paspoort doet u zelf, bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U betaalt de kosten bij de aanvraag. Het paspoort ligt na 5 werkdagen voor u klaar.

  • Rechtmatigheidsformulier (RMF) indienen, data uitkering

    Wanneer u recht heeft op algemene bijstand moet u elke maand een rechtmatigheidsformulier (RMF) in leveren. U ontvangt het RMF omstreeks de 15e van de maand. Mocht u geen RMF ontvangen hebben, dan kunt u het RMF na de 15e van de maand ophalen bij de receptie van het stadhuis. Nieuw: RMF digitaal Via het online formulier kunt u met DigiD uw formulier digitaal invullen en versturen. Recht en hoogte uitkering De gevraagde gegevens zijn nodig om vast te kunnen stellen of u recht heeft op een uitkering. De hoogte van de uitkering wordt berekend aan de hand van eventuele eigen verdiensten, maar ook aan de hand van het aantal gezinsleden, uw woonsituatie en dergelijke. Mocht u naast uw uitkering inkomsten ontvangen, dan dient u de specificaties hiervan zoveel mogelijk mee te sturen, of anders het aantal uren en het netto uurloon te vermelden. U dient zodra u een loonspecificatie ontvangt deze altijd in te leveren. Correcte gegevens Vul de gegevens correct in en lever het formulier op tijd in. Maakt u daarbij fouten, kan dat gevolgen hebben voor uw uitkering. U kunt het formulier inleveren door dit in de brievenbus bij het Stadhuis, Grote Oever 26 te doen of het persoonlijk af te geven bij de balie. De datum van indiening staat vermeld op het rechtmatigheidsformulier welke u elke maand krijgt toegestuurd, of kunt u zien op dit overzicht. Data 2024 Maand / Inleverdatum / Datum bijschrijving 2024 periode inleverdatum datum bijschrijving januari 18-01 31-01 februari 21-02 29-02 maart 20-03 28-03 april 22-04 30-04 mei 22-05 31-05 juni 21-06 28-06 juli 22-07 31-07 augustus 22-08 30-08 september 19-09 30-09 oktober 22-10 31-10 november 21-11 29-11 december 17-12 30-12 Let op: Wij verzoeken u het formulier niet eerder dan de hierboven genoemde datum in te leveren. Het rechtmatigheidsformulier heeft betrekking op de gehele maand. Uw situatie kan wijzigen. Indien u het formulier later dan de aangegeven datum inlevert, kan dat vertraging van de betaling van de uitkering veroorzaken. Specificatie U ontvangt alleen een specificatie van uw uitkering als er een wijziging is in de hoogte van uw uitkering. U ontvangt in elk geval in januari en juli een specificatie, omdat de normen dan wijzigen. Als u een Berichtenbox heeft op mijn.overheid.nl en u heeft aangegeven dat u de post van de gemeente Meppel in uw Berichtenbox wilt ontvangen, dan ontvangt u uw specificatie alleen digitaal in uw Berichtenbox (vanaf augustus 2017). Heeft u geen Berichtenbox dan ontvangt u uw specificatie per post. Heeft u geen Berichtenbox en wilt u dat wel, dan kunt u zich aanmelden op mijn.overheid.nl. Als u geen Berichtenbox heeft ontvangt u de specificatie via de post. Mutatieformulier indienen Sommige cliënten zijn vrijgesteld van het indienen van het Rechtmatigheidsformulier (RMF). Zij hebben een beschikking ontvangen waarin is meegedeeld dat ze zijn vrijgesteld van het inleveren van de RMF. Zij moeten de wijzigingen die van invloed zijn op het recht op de uitkering zelf doorgeven met behulp van het mutatieformulier (PDF 40,3 kB). Recht en hoogte uitkering Wanneer zich wijzigingen in uw persoonlijke situatie voordoen, kan dit van invloed zijn op uw recht op een uitkering of de hoogte van uw uitkering. Het is dus belangrijk dat u wijzigingen zo spoedig mogelijk doorgeeft. Het niet tijdig, niet of onjuist verstrekken van gegevens kan leiden tot een boete of strafvervolging. Ten onrechte verstrekte uitkering wordt teruggevorderd. Twijfelt u of u in uw situatie iets moet opgeven? Neem dan contact op met de gemeente Meppel via telefoonnummer 14 0522. Een toelichting bij de onderwerpen kunt u vinden op de achterzijde van het mutatieformulier. Inleveren U kunt het Mutatieformulier opsturen naar de Gemeente Meppel, Postbus 501, 7940 AM  Meppel of persoonlijk afgeven bij de receptie op het stadhuis. Meer informatie Klantcontacten, Team Werk, Inkomen en Zorg, uw contactpersoon Mail naar postbus@meppel.nl, bel Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Wanneer u een loopbeperking heeft komt u misschien in aanmerking voor een gehandicaptenparkeerkaart. Deze kunt u aanvragen bij de gemeente.

  • BeĆ«indiging geregistreerd partnerschap

    U kunt uw partnerschapsregistratie beëindigen door de rechter een beëindiging te laten uitspreken of door een overeenkomst te sluiten. Beëindiging door overeenkomst kan alleen als beide partners het eens zijn over de beëindiging en zij geen gezamenlijke minderjarige kinderen hebben.

  • Gebruiken gemeentegrond

    Wilt u de weg, een weggedeelte of andere openbare plaats tijdelijk gebruiken anders dan de publieke functie daarvan? Dan heeft u toestemming van de gemeente nodig. U vraagt hiervoor ontheffing. De ontheffing is bedoeld om bijv. een container, hoogwerker, kraan, steiger of bouwkeet te mogen plaatsen in de openbare ruimte. Ontheffing aanvragen Vraag de ontheffing online aan door het digitale formulier in te vullen.  Als het nodig is nemen wij contact met u op voor meer informatie. Kosten Wij brengen geen kosten in rekening voor de ontheffing. Eventuele schade die ontstaat door het gebruik verhalen wij op de gebruiker. Meer informatie en contact Meer informatie over het plaatsen van reclame Meer informatie over een tijdelijke marktstandplaats Mail naar postbus@meppel.nl of bel het Klantcontactcentrum, telefoonnummer 14 0522

  • Parkeerontheffing voor bedrijven

    Wanneer u in een betaald parkeren gebied werkt of gevestigd bent en u geen parkeergelegenheid op eigen terrein heeft, kunt u een parkeerontheffing aanvragen. Deze ontheffing is snel en eenvoudig online te regelen.