Zoekresultaat 1 - 10 van 17 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan bij de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u met meerdere gezinsleden tegelijk een identiteitskaart aanvragen? Dan maakt u voor ieder gezinslid een aparte afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. De nieuwe identiteitskaart kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en hebt u een vluchtelingenstatus? Dan hebt u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u met meerdere gezinsleden tegelijk een vluchtelingenpaspoort aanvragen? Dan maakt u voor ieder gezinslid een aparte afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Uw nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Vraagt u het paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Trouwambtenaar van de gemeente kiezen

    U kunt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap laten sluiten door 1 van onze trouwambtenaren. U geeft uw voorkeur door als u uw trouwdatum en locatie meldt. Of geef dit op een ander moment door via de mail, uiterlijk 6 weken van tevoren.

  • Overlijden aangeven

    Meestal geeft een uitvaartondernemer aan de gemeente door dat iemand is overleden. Dit regelt de uitvaartondernemer online of bij de centrale balie. Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen bij de centrale balie. Dit kan iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Een afspraak is niet nodig. Aangifte doen van overlijden moet binnen 6 werkdagen na het overlijden.

  • Bezwaar maken tegen besluit

    U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Een besluit is bijvoorbeeld een bouwvergunning voor uw buren of het niet krijgen van een uitkering. Tegen een actie, zoals het opnieuw bestraten van een weg, kunt u geen bezwaar maken. U logt in met DigiD. Uw bezwaar moet binnen 6 weken na de bekendmaking van het besluit bij ons binnen zijn. Voor meer informatie kunt u ook eerst contact met ons opnemen. Het telefoonnummer met wie u kunt bellen staat in het besluit. Wilt u daarna alsnog bezwaar maken? Ook dan moet uw bezwaar binnen 6 weken na de bekendmaking van het besluit bij ons binnen zijn.

  • Bewijs van in leven zijn

    Uw pensioenfonds of een andere instantie kan u vragen om een document dat bewijst dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Wij sturen het document binnen 5 werkdagen per post naar u toe.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan bij de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u met meerdere gezinsleden tegelijk een paspoort aanvragen? Dan maakt u voor ieder gezinslid een aparte afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u met meerdere gezinsleden tegelijk een vreemdelingenpaspoort aanvragen? Dan maakt u voor ieder gezinslid een aparte afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiƫle verklaring dat u in de gemeente Zandvoort ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Binnen 5 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u het uittreksel met de post.

  • Adresonderzoek

    U kunt ons vragen onderzoek te doen als er op uw adres iemand staat ingeschreven die er niet woont. Wij zoeken uit waar deze persoon verblijft, zodat we hem of haar kunnen uitschrijven van uw adres. Een adresonderzoek duurt ongeveer 3 maanden. Wij sturen u een brief als het onderzoek klaar is.