Zoekresultaat 1 - 10 van 18 resultaten

  • Wijziging van gegevens basisregistratie personen (BRP) aanvragen

    Uw persoonsgegevens staan geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). Ziet u een fout staan in uw persoons- of adresgegevens? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit wordt ook wel 'correctieverzoek' genoemd.

  • Geslacht op geboorteakte wijzigen

    Transgenders kunnen het geslacht op hun geboorteakte laten aanpassen. Doe dit bij de gemeente waar u bent geboren. U kunt hierbij ook direct uw voornamen laten wijzigen.

  • Briefadres

    Als u geen woonadres in Nederland hebt, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere instanties toch ontvangen. U moet dit aanvragen bij de gemeente.

  • Paspoort aanvragen

    Hebt u nog geen paspoort of verloopt deze bijna? En staat u ingeschreven bij de gemeente Groningen? Dan vraagt u bij ons een nieuw paspoort aan. U kunt dit ook doen voor uw kind. Uw paspoort ligt voor u klaar na 5 werkdagen na uw afspraak.

  • Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)

    Komt u korter dan 4 maanden naar Nederland voor werk of studie? Dan kunt u zich inschrijven als niet-ingezetene in de Basisregistratie Personen (BRP). Na uw inschrijving krijgt u een burgerservicenummer (BSN). U kunt ook een adreswijziging aan ons doorgeven.

  • Overlijden aangeven

    Een overlijden wordt meestal door de uitvaartondernemer aangegeven bij de gemeente. Maar als nabestaande (familie of bekende) kunt u ook zelf aangifte doen.

  • Akte burgerlijke stand aanvragen

    U hebt een bewijs nodig van bijvoorbeeld een overlijden, geboorte, huwelijk of echtscheiding. Een afschrift van een akte wordt ook vaak een uittreksel genoemd.

  • Bezwaar maken

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken. De gemeente kijkt dan opnieuw naar het besluit.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Staat er iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. De gemeente zoekt dan uit wat het juiste adres is van deze persoon.

  • Legaliseren handtekening

    Met het legaliseren van uw handtekening bewijst u dat een handtekening op een document echt van u is.